התנהלות פיננסית נכונה שכל אחד צריך להכיר

לא קל לפתח מודעות פיננסית והרגלי צריכה חדשים, אך במציאות החיים, אלו דברים חשובים שכדאי לאמץ בכדי להתנהל בצורה חכמה. מעוניינים לעשות שינוי ולקחת שליטה על ההתנהלות הפיננסית שלכם?
לפניכם 5 טיפים שייסעו לכם להישאר במאזן חיובי ויביאו אתכם להתנהלות כלכלית נכונה.

 

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה

הקצו משאבים עבור הוצאות בלתי צפויות

על מנת להשיג שליטה בהוצאותיכם, הגדירו 5 אחוזים מההכנסות החודשיות שלכם כסכום כסף השמור עבור הוצאות בלתי צפויות בלבד. חשוב לזכור כי החיים הם דינאמיים ותמיד עלולות להיות הוצאות בלתי צפויות כמו פיטורין, אירועים משמחים, הוצאות בריאותיות ולכן כדאי להיות מוכנים אליהן ולא להיות מופתעים.

הפרישו סכום קבוע מהמשכורת לטובת חיסכון לטווח ארוך

במקביל להפרשת 5 אחוזים לטובת הוצאות בלתי צפויות, הפרישו סכום קבוע לטובת חיסכון. מטרת החיסכון היא לחסוך לטובת מטרות ארוכות טווח כמו טיולים, קניית בית או רכב, ולא להוצאות מיידיות ובלתי מתוכננות.

 

הגדירו את סדרי העדיפויות שלכם

חלקו את הוצאותיכם ל3 קטגוריות:

  • מה אתם חייבים? -הוצאות הכרחיות בשביל לשרוד, כמו שכר דירה, חשבונות ועוד.
  • מה אתם צריכים? – הוצאות שאינן הכרחיות לצורך הישרדות, אך אתם צריכים בשביל איכות החיים והנשמה, כמו אירועים תרבותיים, בילוי רומנטי מדי פעם וכו.
  • מה אתם רוצים? – הוצאות הקשורות לכיף, מותרות, שימור סטטוס חברתי וכו.

לאחר שתחלקו את כל ההוצאות ותסדרו אותן לפי חובה, צורך ורצון, סדר העדיפויות שלכם יהיה מוגדר וברור יותר וכך תוכלו לשלוט בהוצאות.

 

ניהול הכנסות והוצאות

נהלו טבלה או קובץ אקסל בהם תוכלו לרכז את הוצאותיכם והכנסותיכם בעמודות נפרדות( מומלץ להכניס גם הוצאות בלתי צפויות). בסוף כל חודש השוו את הנתונים ובדקו האם יש גירעון, היכן ההוצאות הגדולות וכיצד ניתן להקטין אותן עד לדו"ח החודשי הבא. כאשר תראו את המספרים מול עיניכם, תוכלו להבין טוב יותר כיצד אתם מתנהלים ומה דורש שיפור או שימור.

איחוד חשבונות הבנק

אם הנכם חיים בזוגיות או נשואים, מומלץ לפתוח חשבון בנק משותף ולסגור את החשבונות הקיימים. באופן זה, תשלמו פחות עמלות ותוכלו להנות מתנאים משופרים והטבות שאינכם זכאים להם כעת. בנוסף, חשבון בנק משותף מאפשר התנהלות פיננסית שקופה המאפשרת קבלת החלטות יחד, ופיקוח הוצאות הדדי על בן או בת הזוג.

לסיכום, זכרו שהשינוי בהתנהלות הכלכלית שלכם מתחיל בראש. שנו את התפיסה ועברו מעמדה של קורבן לעמדה של שליטה בעתידכם. חשוב מאוד שלא להתייחס להתנהלות הנכונה כאל מטרד, עונש או עול, אלא כהזדמנות לקחת אחריות על עתידכם הפיננסי, ולצאת לדרך חדשה. התנהלות נכונה תאפשר לכם ליהנות מתחושת ביטחון, לרכוש כל מה שאתם רק רוצים בזמן הנכון ולנשום לרווחה. http://clean-bdi.co.il

 

התנהלות פיננסית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
מיסים
כך תבדקו האם מגיע לכם החזר מס שבח

שילמתם יותר מן הנדרש? מכרתם שתי דירות על מנת לקנות דירה חלופית עבורכם? יכול להיות שמגיע לכם החזר מס שבח! בחנו את האפשרויות השונות על מנת לוודא:   מהו מס

5 תנאים לקבלת משכנתא
כללי
5 תנאים לקבלת משכנתא

לא כל אחד שמבקש לקבל משכנתא, יקבל אותה. קבלת משכנתא מותנית בעמידה בתנאים מסויימים. מרבבית התנאים נקבעו על ידי בנק ישראל המפקח על הבנקים אך כמו שאתם מבינים, הבנקים "מחמירים"

קניית נכס
משכנתאות
יתרונות וחסרונות של משכנתא חוץ בנקאית

החל משנת 1989, הותר לחברות הביטוח ולחברות נוספות לתת הלוואות בתמורה לשעבוד נכסים. דבר זה נקרא הלוואת משכנתא חוץ בנקאית. הלוואה זו ניתנת ע"י גופים שאינם נקראים "בנק". גופים אלה