איך רווחי החברה משפיעים על גובה המיסוי?

חברה בע"מ נחשבת כישות משפטית עצמאית, אשר נדרשת לשלם מס על רווחיה. החברה מבצעת את התשלום במקדמות מס חודשיות, כאשר היא חוזה את פעילותה לחודש הבא ועל פי זה משלמת מס, ולפי דו"חות שנתיים עליהם משולם מס החברות.

 

חישוב המס על בסיס מס חברות

נכון לשנת 2020, מס החברות בישראל עומד על כ- 23% מרווח הנקי של החברה. כלומר, ההכנסות שהיו לחברה באותה שנה הן לא הפרמטר שלפיו בודקים את שיעור המס – אלא הרווח שנשאר בידי החברה לאחר ניכוי התשלומים השונים שעליה לשלם לפי חוק.

על כן, בשנה בה רווחי החברה (לאחר כל הניקויים) היו גבוהים במיוחד, המס שעליה לשלם יהיה גבוה יותר ביחס לשנה בה רווחי החברה היו צנועים יותר. שיעור המס תמיד יעמוד על 23% (שוב, נכון לשנת 2020, שכן שיעור המס משתנה מדי כמה שנים), אך הסכום בפועל ששווים אותם 23 אחוזים ישתנה בהתאם לרווחי החברה.

במידה והחברה שילמה מיסים גבוהים יותר מכפי שהייתה אמורה לשלם, היא תהיה זכאית להחזר. החזרי מס לחברות עשויים להינתן, למשל, כאשר דווחו לרשויות המס נתונים לא נכונים לגבי הרווחים של החברה באותה שנה, או כאשר רשויות המס בעצמן הזינו נתון לא נכון – וכתוצאה ממנו נגבה תשלום מס גבוה יותר מכפי שאמור היה להיות.

 

החזרי מס במידה והחברה משלמת מקדמות מס חודשיות

חברה בע"מ מחויבת לשלם כל חודש מקדמות על המס, שמתבססות על הדו"ח השנתי שהחברה הגישה לרשויות המס בשנה שלפני כן. לאחר שנגמרת שנת המס, רשויות המס מבצעות חישוב של מקדמות המס ששולמו בפועל אל מול הסכום שעל החברה היה לשלם לפי הדו"ח.

במידה וישנם פערים שליליים בסכום (כלומר, החברה שילמה תשלום מס נמוך מכפי שהייתה צריכה) – על החברה להשלים את יתרת המס שהיה עליה לשלם. במידה והפערים הם חיוביים (כשהחברה שילמה סכום גבוה מדי בכל חודש), החברה תהיה זכאית להחזרי מס מהמדינה.

 

כיצד תוכלו לבדוק האם אתם זכאים להחזרי מס?

מלבד האפשרות לזכאותכם למס עקב תשלום גבוה מדי לרשויות המס בתור בעלים של חברה בע"מ, ייתכן כי גם כאנשים פרטיים תהיו זכאים להחזרי מס. הסיבות לכך עשויות להיות רבות ומגוונות – שינוי במצבכם האישי, הבריאותי, המשפחתי, התעסוקתי ועוד.

החזרי מס עשויים להינתן גם לפי השתייכות גילנית (בני גיל הזהב, חיילים משוחררים, סטודנטים), לפי הפסדים או רווחים שלכם מפעילות בשוק ההון, בגין שהות בחו"ל ועוד. ניתן להיווכח שישראלים רבים עשויים להיות זכאים להחזרי מס, וכלל אינם מודעים לכך.

את זכאותכם להחזרי מס תוכלו לבדוק באתר "הגנה", על ידי מילוי שאלון קצר על חייכם וגובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. מילוי השאלון הוא פשוט ומהיר, וללא עלות.

 

מס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לעבוד נכון ביום שני
עסקים
5 טריקים לעבודה נכונה עם מערכת מאנדיי

יעילות ופרודוקטיביות הם מרכיבים חיוניים בסביבת העבודה המהירה של ימינו. כדי לעמוד בדרישות של ניהול פרויקטים וצוותים בצורה יעילה, אנשי מקצוע מסתמכים לרוב על כלים לניהול פרויקטים. כלי פופולרי אחד

עסקים
הדרך להצלחה עוברת במיתוג עסקי בעסק שלכם

כל עסק חדש או קיים רוצה להצליח, להגדיל את המכירות, להגדיל את היקף הלקוחות, לספק את הצרכים שלהם ולהיות בעל מוניטין. על מנת שכל המטרות האלו יקרו העסק צריך להיות