איך להשקיע נכון במניות – שלב אחר שלב

השעה במניות יכולה להיות אפיק נהדר להכנסה פסיבית, בדרך לעצמאות כלכלית מוחלטת, ואם תרצו אפילו פרישה בגיל צעיר. השקעה במניות נחשבת כעניין מסובך, אשר העיסוק בו שמור למומחים בלבד. מדובר בטעות, כל אחד יכול בעזרת מחקר להבין מספיק כדי לנצל את שוק המניות לטובתו, וכדי לקבל החלטות מושכלות בנוגע לניהול הכלכלי של חסכונותיו.

 

ראשית, יש הגדיר את מטרת ההשקעות שלכם

הגדרת מטרת ההשקעות שלכם היא השלב הראשון בתהליך ההפיכה למשקיע יעיל וחכם. יש מספר סוגים נפוצים של משקיעים. הסוג הראשון, הם אנשים אשר מעוניינים לאזן את מצבם הכלכלי, ולייצר הכנסה פסיבית לטווח הארוך. אנשים אלו יטו לבנות תיק השקעות מאוזן יותר, המכיל אחוז גבוה של השקעה במניות, מתוך מחשבה שגם אם ערכן ירד לעיתים, בסופו של דבר המגמה החיובית תימשך. הסוג השני, הם אנשים אשר רוצים להשקיע במניות כדרך חיים, מתוך הנאה מהאתגר והסיכון, ורצון להפוך לעשירים. סוג זה יפעל באופן מסוכן יותר, ויפזר את מערך ההשקעות שלו בצורה מצומצמת יותר, מתוך תקווה שאחת המניות תפרוץ קדימה ותוביל לרווח מהיר. הסוג השלישי, מעוניין בחיסכון למטרות פרישה בכבוד בלבד, בלי רצון לייצר הכנסה פסיבית כרגע.

 

בחרו באיזו מסגרת ברצונכם להשקיע

לאחר שהגדרתם את מטרת ההשקעה שלכם, עליכם לבחור את אופן ההשקעה המתאים לכם ביותר. תוכלו לבחור בהשקעה לעתיד הרחוק, בדמות קרנות השתלמות, או קופות גמל. השקעות אלו יאפשרו לכם ליהנות מפטור ממס, אך מועד מימוש הסכום שחסכתם בהן כמעט אינו ניתן לשינויים. דרכים נוספות להשקעה כוללות בניית תיק השקעות בנקאי או בבית השקעות מקצועי, כמו ילין לפידות. כדאי מאוד לנסות ולהתמקח על פרמטרים שונים כמו דמי הניהול, מאחר וכאשר מדובר בחיסכון ארוך טווח יכולה להיות להם משמעות אדירה מבחינת הצבירה.

 

פזרו את ההשקעה שלכם בתבונה

העובדה שבחרתם מקום לניהול ההשקעות שלכם, אינה מסירה מכם את האחריות אליו. חשוב מאוד להיות תמיד מודעים לאופן פיזור ההשקעות שלכם, ואם יש צורך לדרוש לבצע שינויים. יש מספר פורמטים סטנדרטיים להשקעות אשר כדאי להכיר, ולהחליט איזה מבניהם מתאים לכם יותר מבחינת הסיכונים וההזדמנויות לרווח. כדאי מאוד לנסות לשלב בתיק ההשקעות שלכם גם קרנות מחכות, אשר נחשבות לאפשרות השקעה סולידית יחסית, אך עם אפשרות לרווח גבוה, בהתבסס על הצמיחה הכלכלית של השוק העולמי.

 

חשוב להתייעץ עם מומחים להשקעות וללמוד באופן עצמאי

בסופו של דבר, השקעות כספים הן בעלות מרכיב של סיכון כלל החסכונות שצברתם במשך השנים. התייעצות עם מומחים להשקעות היא חיונית כדי שתוכלו לקבל את העצות השימושיות ביותר לאופן השימוש בכסף שלכם, על פי הצורך האישי שלכם, הרצונות ואורח החיים. נסו ללמוד לבד על מסלולי השקעה נפוצים, כך שתגיעו לפגישת הייעוץ מוכנים ועם שאלות רלוונטיות.

לוח מניות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב
ביטוחים
הכירו את ביטוח עמדות הטעינה לרכבים חשמליים

השימוש ברכבים חשמליים בישראל עולה ועולה כל חדש מחדש. שוק הרכב הישראלי מציע מגוון גדול של כלי רכב חשמליים המאפשרים לבעל הרכב לחסוך בעלויות הדלק. בעל הרכב מקבל עמדת טעינה

ציוד משפטי
עריכת דין
האם אפשר לערוך הסכם שכירות דירה ללא עו"ד?

כל אחד יכול להוריד חוזה שכירות סטנדרטי מהאינטרנט, לעשות בו כמה שינויים קלים כדי להתאים אותו לצרכים המדויקים ולחתום. אבל האם חוזה כזה מתאים לכל סוג של הסכם שכירות? האם

שטרות של דולרים
הלוואות
האם למוגבלים בבנק כדאי לקחת הלוואה

הבנק החליט להגביל אתכם ואתם ממש זקוקים להלוואה? אם אתם אובדי עצות וזקוקים בדחיפות להלוואה נוספת! כדאי שתקראו את הכתבה הבאה על מנת להחליט האם כדאי לכם או לא לקחת