איך בונים אסטרטגיה לתכנון פנסיוני?

בשנים האחרונות אנו שומעים על תכנון הפנסיה שלנו מכל כיוון. בירור שערכנו עם מומחים בנושא, גרם לנו להבין שיש חוסר מודעות משווע בתחום. שכן, צעירים רבים משתמשים בכספם, מבלי לתכנן את העתיד לבוא. עובדה זו טלטלה אותנו והובילה לכתיבת מדריך זה שיציג בפני כל דורש את הדרך הנכונה לבניית אסטרטגיה לתכנון פנסיוני. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו עם המידע שישנה לכם את החיים.

 

תכנון פנסיוני – מה זה בכלל?

נפתח תחילה בהסבר קצר אודות המושג שלשמו התכנסנו. אם שמעתם על כך, אבל לא ברור לכם במה מדובר, כדאי שתדעו שזהו הליך שנוגע להפרשת כספים לפנסיה, כדי שתוכלו להגיל לגיל הפנסיה בידיעה שיש לכם קרקע בטוחה מבחינה כלכלית.

הערכת מצב פיננסי

 

השלב ה 1 – תבצעו הערכת מצב כלכלית

לא ניתן לעסוק בבניית אסטרטגיה מכל סוג שהיא, מבלי להתעכב על ביצוע הערכת מצב. נסביר שאתם צריכים לבדוק כעת את המצב הפיננסי שלכם. כדי שזה יקרה, תצטרכו להוציא תדפיסים מהבנק ומחברות ההשקעה השונות שיאפשרו לכם להוציא נתונים שנוגעים לדברים הבאים:

  • הכנסות והוצאות
  • חסכונות שצברתם
  • השקעות ועוד

 

נמליץ להעביר את הנתונים העדכניים לטבלה מסודרת ולשמור אותה על גבי המחשב. לאחר שתעשו כך, תוכלו לקרוא לקובץ תכנון פיננסי ופנסיוני, כדי שניתן יהיה למצוא אותו בקלות בהמשך הדרך.

 

השלב ה 2 – תגדירו יעדים

לכל אחד מאתנו יש יעד פרישה אחר. יש מי שחולמים לצאת לפנסיה בגיל מוקדם, בעוד אחרים מעדיפים להמשיך לעבוד עד שלב מאוחר יחסית. עליכם לעצור לרגע ולחשוב מתי תרצו לפרוש. לאחר מכן, תשאלו את עצמכם מהו אורח החיים שתמיד חלמתם עליו, כדי שתוכלו לתכנן את ההפרשות לפנסיה בהתאם.  רגע לפני שנמשיך לשלב הבא, נציין שעליכם לשים דגש על גורמים שונים שעשויים להפתיע אתכם, לדוגמא:

  • אינפלציה
  • עלויות של טיפולים רפואיים
  • הוצאות בלתי צפויות ועוד

 

הכנסות והוצאות

 

השלב ה 3 – תפתחו קופת פנסיה

הגעתם לשלב השלישי והאחרון בבניית האסטרטגיה. כעת תצטרכו לקרוא חוות דעת שנכתבו על חברות שמציעות קופות פנסיה. שכן, אלה יאפשרו לכם לדעת מהי הקופה המתאימה ביותר שתאפשר למקסם את פוטנציאל החיסכון שלכם. נסביר שתצטרכו לסקור באופן מעמיק את תוכנית הפנסיה שתוצע לכם על ידי החברה הנבחרת ולבדוק שהיא תואמת לנתונים הבאים:

  • היעדים שהצבתם לעצמכם בשלבים קודמים
  • המצב הפיננסי הנוכחי שלכם

 

רק לאחר שתגיעו לחברה מתאימה, תוכלו להתחיל בהעברות התשלומים.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שריכז את כל הפרטים הדרושים שיאפשרו לכם לבנות אסטרטגיה לתכנון פנסיוני. בשלב זה נותר לכם רק ליישם את הנאמר לעיל ולעקוב אחר תשלומי הפנסיה אחת לזמן מה. שכן, אנו חווים שינויים מהותיים בחיינו שעשויים להשפיע על גובה ההפרשות לקרן הפנסיה, כך שתמיד צריך להיות עם יד על הדופק.

לפתוח קרן פנסיה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסוי
כספים וחסכונות
איך רווחי החברה משפיעים על גובה המיסוי?

חברה בע"מ נחשבת כישות משפטית עצמאית, אשר נדרשת לשלם מס על רווחיה. החברה מבצעת את התשלום במקדמות מס חודשיות, כאשר היא חוזה את פעילותה לחודש הבא ועל פי זה משלמת

מדדים
כספים וחסכונות
איך להשקיע נכון במניות – שלב אחר שלב

השעה במניות יכולה להיות אפיק נהדר להכנסה פסיבית, בדרך לעצמאות כלכלית מוחלטת, ואם תרצו אפילו פרישה בגיל צעיר. השקעה במניות נחשבת כעניין מסובך, אשר העיסוק בו שמור למומחים בלבד. מדובר