משכנתא או הלוואה – מה עדיף אחרי ביטול רכיב הריבית המשתנה?

בין אם אתם מתכננים לקנות בית קרקע או דירת מגורים, כנראה שאתם תצטרכו משכנתא או הלוואה מסוג כזה ואחר.

אם כך, מה יהיה עדיף, משכנתא או הלוואה? כל הסיבות לקנות בית או דירה, הנה המידע שצריך לפני תחילת התהליך.

רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא או הלוואה, האם ישבתם כבר לכוס קפה עם יועץ משכנתאות? יועצי משכנתא יוכלו לבנות עבורכם את תמהיל המשכנתאות הנכון לכם, במיוחד אם אתם נמנים בין האנשים שמחשבים נכון את צעדיהם. כשאתם מחשבים נכון את הצעדים הכלכליים והעתידיים שלכם, אין אפשרות להימנע מפגישה עם יועצי המשכנתאות הטובים בישראל בימינו.

 

מדוע עדיף לקחת משכנתא ולא הלוואת בלון?

בין אם התכנון הוא רכישת בית או דירה, חשוב לתכנן נכון את ההחזרים החודשיים שלכם. בימינו ולאחר החדשות המסעירות על ביטול המרכיב של המדד, מומלץ ביותר לקחת משכנתא. אלו חדשות מסעירות שהגיעו אלינו בחודש דצמבר, 2020.

ממש לקראת 2021, הודיעו כאן בישראל כי הרכיב הצמוד למדד המשתנה יעבור שינוי ואף יבוטל. זהו צעד חסר תקדים אשר הוכרז על ידי בנק ישראל, מה שהופך את לקיחת המשכנתא לכדאית יותר מאי פעם. אם שקלתם לקחת הלוואת בלון למטרת רכישת דירה, אנחנו מציעים לחשוב פעמיים.

 

משכנתאות – ביטול הרכיב הצמוד לריבית המשתנה

בימינו מומלץ, עדיף וכדאי לקחת משכנתא בכדי לרכוש בית. כשבנק ישראל יצא בצעד הדרמטי של ביטול הרכיב שצמוד לריבית המשתנה, הוא למעשה הנגיש את רכישת הבית לקהלי יעד חדשים לגמרי. אם עד היום אנשים חששו לקחת משכנתא בעקבות ריבית שמשתנה במהלך השנים ומצריכה מחזור משכנתא, הרי שבימינו הפחד הזה הוסר.

בין אם אתם רוכשים בית או דירה, אנחנו ממליצים לבנות את תמהיל המשכנתאות הנכון. למעשה, כשאנשים לוקחים משכנתא הם לוקחים יותר ממסלול אחד של משכנתא. זה לא שחותמים על מסלול משכנתאות בודד ורוכשים דירה, ממש לא.

 

כיצד בונים תמהיל משכנתאות נכון?

מה שנהוג לעשות, זה בניית תמהיל משכנתאות שלם אשר מורכב מכמה מסלולים של משכנתא. באופן הזה, יועץ המשכנתא יהיה מסוגל לבנות עבורכם את ההחזרים החודשיים המתאימים לכם. את תמהיל המשכנתא שלכם יהיה צורך לבנות בהתאם לסטטוס הנוכחי שלכם כיום ובהתאם לפרנסתכם כיום. אבל במקביל לכך, יהיה צורך גם להסתכל קדימה יחד עם יועץ המשכנתא ולחשוב בהתאם.

אם למשל אתם מתכננים התרחבות משפחתית, יהיה חשוב לקחת את זה בחשבון כאשר בונים את תמהיל המשכנתאות ולוקחים משכנתא. מתכננים גדילה משמעותית בפרנסה בבית? לפעמים אפשר לצפות את זה, למשל כאשר מבחינים כי עסק נוסק ומצליח להכניס כסף רב. אם כן, אולי יהיה כדאי להגדיל את המשכנתא. בכדי לקבל את המידע המדויק, יהיה מומלץ לפנות א יועץ המשכנתא שלכם.

 

הלוואה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דוח אשראי
כללי
מה זה חיווי אשראי?

בשנת 2,019 יצא חוק חדש המכונה חוק נתוני האשראי. השיקולים להבאת החוק לכנסת היו קביעת דירוג אשראי ורמת סיכון לכל אדם, על מנת שלא לתת הלוואות למי שהנתונים שלו שליליים.

5 תנאים לקבלת משכנתא
כללי
5 תנאים לקבלת משכנתא

לא כל אחד שמבקש לקבל משכנתא, יקבל אותה. קבלת משכנתא מותנית בעמידה בתנאים מסויימים. מרבבית התנאים נקבעו על ידי בנק ישראל המפקח על הבנקים אך כמו שאתם מבינים, הבנקים "מחמירים"