לקחתם משכנתא ואתם בונים בית? שימו לב שלמהנדס שלכם יש ביטוח אחריות מקצועית!

בניית בית חדש מצריכה בירור מעמיק אודות בעלי המקצוע שצפויים לקחת בו חלק ואופן ההתנהלות שלהם בשטח. עובדה זו ידועה לרבים מאתנו, אך מעטים הם אלה שיודעים על מה בדיוק צריך לשים את האצבע. הוצאנו סדרת מדריכים מקיפה בנושא שתציג בכל פעם את המידע הדרוש. הפעם נתמקד בביטוח אחריות מקצועית שנחשב לפרמטר חשוב מאוד. הישארו כאן ותגלו במה מדובר ואיך תוכלו לקבל פרטים עדכניים בנושא.

 

סוגי המהנדסים שצפויים לקחת חלק בהליך הבנייה

כדאי שתכירו תחילה את סוגי המהנדסים שצפויים לקחת חלק בבניית הבית הפרטי שלכם, רגע לפני שנתמקד בביטוח האחריות המקצועית ובחשיבות שלו. שכן, כך תוכלו להבין את תפקידם מקרוב ואת הצורך בביטוח שלשמו התכנסנו כאן היום. נציין שקיימים 6 סוגים של מהנדסים בתחום:

  • מהנדס אזרחי: מפקח על הליך הבנייה ומבטיח שבסיס הבניין יהיה חזק ויעמוד בחוקי הבנייה
  • מהנדס מכונות: אחראי על תכנון מערכות מיזוג האוויר
  • מהנדס מבנים: מתמקד במסגרת המבנה (קורות, עמודים ועוד) להבטחת היציבות של הבניין
  • מהנדס חשמל: מתכנן את מערכות החשמל של הבית
  • מהנדס גיאוטכני: חוקר את תנאי הקרקע טרם תחילת הבנייה
  • מהנדס סביבה: מכיר בשיטות הבנייה ה"ירוקות" ומיישם אותן בבניית הבית החדש

ביטוח אחריות מקצועית מהנדסים

ביטוח אחריות מקצועית – מהו?

כעת ניתן להסביר בהרחבה על ביטוח אחריות מקצועית מהנדסים והנדסאים שחייב להימצא אצל כל מהנדס. מדובר בביטוח שמקנה לבעל המקצוע ביטחון. שכן, הוא יכול לתבוע את חברת הביטוח במידה ויקרה לו משהו בעת ביצוע העבודה.

 

למה חשוב שיהיה למהנדסים ביטוח שכזה?

המהנדסים שהוצגו לעיל חייבים להחזיק בביטוח זה מסיבות שונות. כאשר העיקרית שבהן היא השקט הנפשי. נסביר שהביטוח מאפשר למהנדס לבצע את עבודתו בידיעה שהוא לא מאוים מתביעות משפטיות פוטנציאליות. שכן, הביטוח מכסה את ההוצאות במידה ויהיו תביעות שכאלה. מדובר בהחזרים על עלויות ההגנה המשפטיות, פשרה פוטנציאלית ועוד.

 

כך תגלו אם יש למהנדס שלכם ביטוח מקיף

הדרך הטובה ביותר לבדוק את קיומו של ביטוח זה היא באמצעות בירור טלפוני. תוכלו ליצור קשר מראש עם המהנדסים שצפויים לקחת חלק בהליך הבנייה ולבדוק אם הם מחזיקים בביטוח מקצועי. חשוב לציין שתוכלו לבקש הוכחה (כלומר, לקבל צילום של פוליסת הביטוח), אך המהנדס לא מחויב לשלוח לכם דבר. אם אתם רוצים להיות בטוחים ב – 100% בכך שבחרתם נכון, תצטרכו להתעקש על קבלת הראיות שיקנו לכם שקט נפשי מכל הבחינות.

 

מילים אחרונות לסיום

אנשים שנוטלים משכנתא ובונים בית, צריכים לבדוק את המהנדסים שהם מעסיקים. שכן, אלה צריכים להחזיק בביטוח מקצועי שיקנה שקט נפשי לכל העוסקים במלאכה. בשלב זה ברור לכם מהו הביטוח המדובר ולמה חשוב שהוא יתקיים, כך שתצטרכו רק לבצע את הבירור ולבחור נכון.

לקחת משכנתא ולבנות בית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דולרים
הלוואות
6 סיבות לקחת הלוואה לעסק

בשביל לנהל עסק צריך להצליח בכל הזירות. צריך לדעת לשווק, צריך לבחור את העובדים הטובים ביותר וצריך להשקיע במוצר. אך, לפעמים לא הכל הולך חלק ובשביל להצליח לנהל את העסק

ניהול חניה
כללי
איך בוחרים חברה לניהול חניונים?

נמאס לכם לנהל את החניון שלכם לבד? מרגישים שניהול החניון גוזל מכם יותר מדי זמן? בדיוק בשביל זה יש חברות לניהול חניונים. חברת ניהול חניונים מנוסה יכולה להוריד מכם את