מה החשיבות של השוואה בין קרנות הפנסיה השונות

כל עובד בישראל, עצמאי או שכיר, מחויב להפריש בכל חודש חלק מההכנסה שלו לטובת קרן פנסיה. המטרה של הקרן הזו היא לאפשר לכם להתקיים בכבוד גם לאחר שתפסיקו לעבוד, אולם כדי שזה באמת יהיה המצב עליכם לוודא שקרן הפנסיה שלכם עובדת בצורה הנכונה. כאן נספר לכם על החשיבות הרבה שיש בהשוואת קרנות פנסיה וכמובן איך לעשות אותה נכון. 

 

בחירת קרן פנסיה

החוק בישראל מאפשר לכל עובד לבחור את קרן הפנסיה שלו בעצמו. גם אם למקום העבודה שלכם יש הסדר עם גוף פיננסי כזה או אחר, הזכות שלכם היא לבחור היכן תרצו להפקיד את כספי הפנסיה שלכם. לאור זאת, השוואת קרנות פנסיה היא משהו שאסור לכם לוותר עליו. כמעט כל גוף פיננסי שמכבד את עצמו מציע לכם קרן פנסיה, וזו בדיוק ההזדמנות שלכם לבחור את ההצעה המשתלמת.

בחירת קרן פנסיה

השוואה בין הקרנות

כאשר אנחנו מבצעים השוואה בין קרנות פנסיה חשוב לשים לב מה הקריטריונים שלפיהם אנחנו בוחנים את הקרן. בסופו של דבר, גובה הפנסיה שלכם נקבע בעיקר לפי גובה ההכנסה שהייתה לכם בזמן שעבדתם, וההשפעה של הקרן היא יחסית שולית. עם זאת, העובדה שמדובר על חיסכון רב שנים הופכת גם את ההשפעה השולית הזו לבעלת משמעות ולכן יש לבחון את הפרמטרים הבאים.

 

גובה דמי הניהול

הנתון הראשון שאתם צריכים לבחון הוא גובה דמי הניהול שהקרן גובה מכם. הדרך של גופי הפנסיה להרוויח היא דמי ניהול, שיהיו בדרך כלל נגזרת של כמה אחוזים מהרווח הכללי שלכם. העובדה שמדובר על אחוזים בודדים לא צריכה להטעות אתכם כיון שבטווח הארוך לאחוזים הללו יכולה להיות משמעות רבה. דמי ניהול הם דבר גמיש וניתן להתמקח עם הגופים השונים על הגובה שלהם.

גובה דמי הניהול

אפיקי ההשקעה של הקרן

עוד נתון שצריך לעמוד למבחן הוא אפיקי ההשקעה שבהם קרן הפנסיה מפקידה את הכסף שלכם. ככל שאתם מתקרבים למועד הפרישה עליכם להוריד את רמת הסיכון שאתם לוקחים על הקרן, כדי לא להגיע למצב שבו סמוך למועד הפרישה שלכם הקרן תחווה טלטלה משמעותית. מנגד, אם אתם נמצאים עשרות שנים לפני הפרישה ניתן לקחת סיכונים מתוך הנחה שהשוק יתקן את עצמו.

 

לכו על קרן מוכרת

הדבר האחרון שחשוב לומר הוא שאחרי כל ההשוואות, מומלץ ללכת על קרן פנסיה מוכרת ובעלת מוניטין. ישנם ניואנסים שאותם יהיה לנו קשה לראות בלי שאנחנו לקוחות של קרן מסוימת לאורך זמן רב, ולכן הדרך היחידה שלכם להיות בטוחים היא ללכת על קרן פנסיה מוכרת.

 

לסיכום

בחירת קרן פנסיה היא אחת הבחירות הכי משמעותיות מבחינה פיננסית בחיים שלכם. הקרן הזו היא מה שיאפשר לכם להתקיים בכבוד אחרי שתפרשו משוק העבודה. בבחירת הקרן עליכם לבחון מה אפיקי ההשקעה שהיא מציעה ומה גובה דמי הניהול.

מה החשיבות של השוואה בין קרנות הפנסיה השונות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מחשבון ובית
טיפים פיננסים
מכללות ללימודי ייעוץ משכנתאות

אין כמעט אדם בארץ שלא זקוק למשכנתא, וכמו הביקוש כך גם ההיצע ומשום כך נפתחו הרבה מאוד מכללות ללימודי ייעוץ משכנתאות, אשר בוגריהם כבר משתכרים יפה מאוד גם כהשלמת הכנסה

הלוואה בנקאית
הלוואות
איך מזהים הלוואה חוץ בנקאית אמינה?

בעולם המהיר של ימינו, הלוואות חוץ בנקאיות הפכו פופולריות יותר ויותר בשל הנוחות והנגישות שלהן. הלוואות חוץ בנקאיות מספקות אלטרנטיבה להלוואות בנקאיות מסורתיות, ומציעות אישורים מהירים, תנאים גמישים ותהליכי בקשה