למה חשוב שדירה תהיה רשומה במלואה בטאבו?

דירה בטאבו.

האם אתם יודעים להגיד בוודאות כי הדירה בטאבו על שמכם? לחלקנו המילה טאבו לא אומרת הרבה, אך ישנה חשיבות רבה למילה הזו במיוחד בהקשר של דירה. במאמר הבא נסביר מהו טאבו, למה חשוב שהדירה תהיה רשומה על שכמם, איך עושים זאת ולמי צריך לפנות כדי לקבל את כל התשובות.

 

רישום זכויות במקרקעין בישראל.

או במילים אחרות טאבו הינו הגוף האחראי על בקרה ופיקוח של זכויות הקרקעות והנכסים במדינה, על סמך נתונים המוצגים בטאבו יש קביעה של בעל הזכויות בנכס. כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן או יד שניה, נוסף על חתימת החוזה ותשלום יש לבצעה גם רישום של הדירה על שמכם בטאבו ובכך להימנע מבעיות לא צפויות שעתידות להגיע, מכיוון שאם הדירה בטאבו לא על שמכם זה אומר שהדירה אינה שלכם באופן רשמי גם אם קיים חוזה רכישה.

 

מה עושים אם הדירה לא על שמי?

ניתן לברר האם הדירה בטאבו על שמכם או לא באינטרנט באתרים מסוימים עלהים נפרט מיד, אך במידה והדירה אינה רשומה על שמכם בטאבו מומלץ לשנות זאת כמה שיותר מהר מכיוון שמדובר בתהליך עשוי לקחת כמה שנים. לרוב אם הדירה לא על שמכם בטאבו היא תהיה או על שמו של הקבלן/חברת הבניה, או על שמו של בעל הבית הקודם (במידה ומדובר בדירה יד שניה או שלישית). ישנם שלושה מוקדים עיקריים אליהם יש לפנות במקרה כזה והם:

הטאבו 

כפי שצוין קודם לכן הטאבו הינו הגוף האחראי על רישום זכויות עבור הנכסים והדירות בישראל. על פי החוק כל אזרח רשאי לפנות אל הארגון דרך האינטרנט או באחד במשרדי הארגון ולבקש לראות פנקס אשר מציג את כל הפרטים על הנכס. במידה והדירה עדיין לא על שמכם בטאבו דרך המשרד תוכלו לפנות לחברת הבניה או למי שהדירה על שמו ולברר מה קורה עם הרישום. כדי לנסות לקבל תאריך משוער בו הדירה תהיה על שמכם בטאבו.

 

משרד השיכון והבינוי 

בדומה לטאבו, חלק מתפקידי המשרד הוא להיות אחראי על רישום הדירות בין חברות הבניה השונות. דרך משרד השיכון והבינוי ניתן לקבל פרטים זהים לאלו שניתן למצוא בטאבו, לכן משרד השיכון הינו מוקד נוסף שיש לפנות אליו כאשר רוצים לבדוק האם הדירה בטאבו על שמכם וליצור תנועה לעבר היעד.

 

רמ"י 

ישנם קרקעות במדינה אשר שייכים לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) שבעבר ניהלה את רישום הקרקעות בישראל. לכן אם הנכס נבנה על קרקע של רמ"י נדרש לקבל את אישור לטובת רישום דירה בטאבו.

 

לסיכום.

עבור השקעה של זמן לא רב תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה שקט נפשי בכך שתהיו בטוחים כי הדירה רשומה על שמכם בטאבו. עניין רישום הדירה בטאבו עולה כ – 100 שקלים בלבד.

 

צרור מפתחות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאונת עבודה
עריכת דין
תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

פעמים רבות, אנשים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם לאחר תאונת עבודה. במאמר הבא קיבצנו לכם את המידע שחשוב להכיר אם חוויתם תאונת עבודה. וכעת, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה

רכב
ביטוחים
הכירו את ביטוח עמדות הטעינה לרכבים חשמליים

השימוש ברכבים חשמליים בישראל עולה ועולה כל חדש מחדש. שוק הרכב הישראלי מציע מגוון גדול של כלי רכב חשמליים המאפשרים לבעל הרכב לחסוך בעלויות הדלק. בעל הרכב מקבל עמדת טעינה

עריכת צוואה
עריכת דין
האם ניתן לשנות צוואה קיימת?

צוואה היא מסמך משפטי המתאר את רצונותיו של אדם לגבי חלוקת נכסיו וטיפול בתלויים בו לאחר מותו. עם זאת, הנסיבות יכולות להשתנות עם הזמן, מצב אשר עלול להוביל אנשים לשקול