דברים שלא ידעתם שרואה חשבון עושה

במאמר הבא נעסוק בכל הקשור במקצוע ובתפקידו של רואה החשבון, מהם תחומי אחריותו ואילו שירותים הוא מעניק או יכול למלא ללקוחותיו.

נמשיך ונרחיב על מתי למעשה צריך רואה חשבון, באילו תחומים כדאי לערב אותו בעסק שלכם, ואיפה הוא יכול לעזור, לייעל ולקצר בשבילכם תהליכים.

 

רואה חשבון

תפקידו היבש של רואה חשבון הוא למעשה אדם שהוכשר ועל פי חוק רשאי לעסוק בתפקיד ראיית החשבון, ותפקידו לפקח ולהיות בבקרה על תקינותם של הדו"חות הכספיים. הוא גם יועץ מס ועוזר בניהול הכספים בעסק.
לכל מדינה יש גוף שתפקידו להסמיך את רואי החשבון במדינה, במדינת ישראל הסמכת רואי החשבון ניתנת במועצת רואי החשבון. רואה חשבון בתל אביב המתמחה במימון, חשבונאות, מיסים, ביקורת כלכלית, ובגלל חשיבות תפקידו וערכה בחברה או בעסק בה הוא עובד הוא מחויב להיות עובד שכיר בחברה.

 

מתי צריך רואה חשבון?

הצורך ברואה חשבון קיים כבר מתחילתו והקמתו של כל עסק, והוא ילווה אותו לאורך כל תקופת פעילותו. שירותי ותפקידו של רואה החשבון נעשים קריטיים ומסובכים יותר ככל שהעסק גדול יותר. שם עולה הצורך בקבלת שירות מקיף יותר. מומלץ ואפילו צריך לערב את רואה החשבון החל מהשלבים הראשונים של הקמת העסק עוד בתחילת הדרך מול רשויות המס, ביטוח לאומי וכו' ולמעשה רואה החשבון יכול לקצר ולייעל בשבילכם תהליכים.
רואי חשבון חשובים וקריטיים בכל מה שקשור לניהול פיננסי חכם ונכון לעסק שלכם, וזה מתקשר לכל התחומים: לדיווחים לרשויות וגורמי חוץ שונים, לניהול כספיים וכלכלת העסק, תקשורת מול בנקים וספקים הדורשים מידע חשבונאי מגורם מוסמך ואמין, ואפילו בסגירת עסק לרואה החשבון יש תפקיד קריטי בתהליך מעבר ליכולתו למזער נזקים.

 

תפקידו של רואה חשבון:

אז כמו שכבר נכתב, רואי חשבון הם מומחים לענייני כספים ומיסוי. תחומי הבקיאות שלהם מעבר לענייני הכספים הם גם בתחומים כמו מיסוי ודיני עבודה, וזאת על מנת לתת לבעל העסק שירות מלא ואיכותי ובעל ידע נרחב.
תפקידי רואה החשבון ושירותיי החשבונאות שהוא מספק:

ייעוץ מס

מתן ייעוץ וניהול נכון של עלויות מיסוי על פי חוק.

החזרים- כידוע מידי שנה יש להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה ובו ניתן לקבל החזרי מס, לשכירים ועצמאיים כאחד.

 

מיסוי

רואה חשבון הוא למעשה הגורם המייצג של העסק אל מול רשויות המס' בישראל או בחו"ל. ייצוגו אל מול גופים אלו כולל גם: הצהרות הון, דו"חות תקופתיים וכו'.

 

יעוץ פיננסי

רואה החשבון מתמחה בכל הקשור לניהול כספים ייעול וייעוץ של הוצאת הכספים וההתנהלות הכלכלית של העסק ואף בחשבון הבנק עצמו.

 

הנהלת חשבונות ושכר

רואה חשבון גם אחראי על כל הקשור בשירותי הנהלת החשבונות לעסק: הנפקת תלושי שכר, ביצוע התשלומים השונים לעובדים חיצוניים וחשבות שכר.

 

חבילות של דולרים

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דוח אשראי
כללי
מה זה חיווי אשראי?

בשנת 2,019 יצא חוק חדש המכונה חוק נתוני האשראי. השיקולים להבאת החוק לכנסת היו קביעת דירוג אשראי ורמת סיכון לכל אדם, על מנת שלא לתת הלוואות למי שהנתונים שלו שליליים.

ביטוח לאשר
ביטוחים
איך ביטוח קבוצתי תורם לחברה שעושה אותו?

בנוף העסקי התחרותי של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים למשוך ולשמור על כישרונות מובילים. היבט מכריע אחד שיכול לתרום באופן משמעותי לשביעות רצון העובדים ולהצלחת החברה הכוללת הוא מתן

משכנתא
משכנתאות
סילוק משכנתא

כמו שצריך לדעת כיצד ללוות משכנתא, צריך גם לדעת כיצד לפרוע אותה במועד מוקדם מהצפוי. גם אם לא מבצעים פירעון משכנתא מלא, עדיין ניתן לבצע סילוק (פירעון) משכנתא חלקי. אם