ארבעה דברים שחובה לשדר כשרוצים לסגור עסקה גדולה

כשרוצים לסגור עסקה כמובן שלצד הטכני יש חשיבות עצומה, אולם גם לצד ההתנהגותי-תרבותי יש לא מעט משקל בנוגע להצלחתה.

הנה ארבעה טיפים שיעזרו להבין איך סוגרים עסקה, על הצד התרבותי שלה.

עסקאות בין שני צדדים או יותר נחתמות כמעט בכול יום. יותר מזה, היום החלום הישראלי הוא להקים סטארט-אפ קטן ולמכור אותו באקזיט עם רווח שמן. הרבה מרכיבים צריכים להיכנס לתוך הקערה כדי שעסקה תצא מוצלחת, ורבים בטוחים שמדובר רק על מרכיבים טכניים הקשורים לטיבה של העבודה. אלא שמחקרים מראים כי יותר ויותר ואנשים מושפעים – במרכיבי קבלת ההחלטות שלהם – גם מהשפעות חיצוניות שאינן קשורות במדויק לתוכן העסקה, המוצגת להם.

לפיכך, נציע כאן כמה טיפים למי שרוצה לשפר את התשדורת שהוא מוציא כלפי חוץ ולהעלות את הביטחון העצמי שלו – כך שיוכל לסגור עסקאות בקלות וברווח נאה.

 

רושם ראשוני וביטחון עצמי

הקלישאה נכונה; אין שני כרושם ראשוני. רגע ההיכרות בין שני הצדדים הוא רגע מכריע בתהליך החתימה. כול צד בוחן את השני בקשב ומנסה להסיק לפי מה שהוא קולט האם כדאי לו "להיכנס למיטה" עם הצד השני. לכן, חשוב מאד לשדר רושם ראשוני חיובי; להיות אדיבים ונעימים, בטוחים בעצמכם ובמוצר. בנוסף, לפעמים במקום להתרכז במה שאנחנו צריכים לשדר אנחנו בוחנים את הצד השני, וזה צריך לרדת במינונים – כדי שתוכלו להתרכז בלשדר את המסרים שנקבעו.

 

מראה חיצוני

מראה יכול היה להיחשב חלק מרושם ראשוני, אלא שהוא אפילו יותר חשוב בזמננו. סגנון לבוש מכובד המבוסס חליפה – עם או בלי ז'קט – משדר ביטחון ואחריות בעוד שג'ינס וטי-שירט יגרמו לכם להיתפס כחברה צעירה שעוד נמצאת בחיתוליה. כמובן שלא מספיק לבחור סוג בגדים, וחשוב שגם הבגדים עצמם יראו טוב ויחמיאו לכם. בחנויות בגדים לגברים, המציאות חליפות מעוצבות אישית, תוכלו למצוא בגד מרשים, שישב עליכם במדויק, ויעלה את ערך המנייה שלכם לשחקים.

 

שליטה בפרטים

אין ספק שביטחון עצמי ומראה חיצוני הם חשובים, אבל ברור שלעניין הטכני יש משקל כבד יותר. העניין עם שליטה בפרטים הוא לא רק לדעת לשלוף את המסמך הנכון בזמן הנכון אלא ממש לשלוט בהם בעל פה. בתוך מי שבאים למכור או לקנות דבר מה, אתם צריכים להראות לצד השני שאתם יודעים מה באתם להשיג, שאתם מבינים את העסק לפרטיו ושאפשר לסמוך עליכם. שליפה של פרטים מפתיעים מהראש תראה בדיוק את הדברים האלו לצד השני, ותקרב אתכם עוד צעד אל עסקה מוצלחת.

 

רוח שטות

כישראלים, כולנו ידועים כחצופים ובעלי רוח שטות; וזה דווקא יכול להיות ייתרון. הכוונה אינה לשבת ולספר בדיחות כל היום, אבל כן לייצר אווירה חמה, נעימה וחברית ביחס לצד השני בעסקה. השתמשו בזה כמו בתבלין חזק – מעט בדיחות וצחוק, קצת חיוכים ואולי איזה חיבוק בסוף – והחום הישראלי יבטיח לכם את ההצלחה.

 

לבוש אופנתי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מפתח ובית
משכנתאות
כמה עולה ייעוץ משכנתא?

כיום יותר ויותר אנשים מכירים בחשיבות ההתייעצות עם יועתץ משכנתאות מקצועי לפני לקיחת משכנתא. יחד עם זאת, הרבה אנשים מהססים אם לקחת ייעוץ בגלל המחיר. מחיר ייעוץ הוא לא זול

נכס בדובאי
נדל"ן
שוקלים לרכוש נכס בדובאי? כך תעשו זאת

נדמה שלאחרונה יש עלייה משמעותית במספר הישראלים שמתעניינים ברכישת נכסים בדובאי. תרחיש זה הוביל אותנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי להבין מאיפה מתחילים ומה צריך לבצע, כדי להגיע בסופו