איך לעשות בדיקה מקיפה על חברת בנייה רצינית

בדיקת חברת בנייה לפני קניית דירה הינה מהלך חשוב ביותר וכדאי לברר באיזה קבלן מדובר, האם הוא מקצועי מספיק והאם יעמוד בתאריך מסירת הדירה כמובטח.

ככלל, בכל נושא רכישה של דירה, מדובר בהשקעה של סכומי כסף גדולים, מה שהופך את כל הנושא לרציני מאוד.

 

בדיקות שמומלץ לבצע

אם הנכם מעוניינים לרכוש נכס, אתם וודאי עומדים בפני החלטה על איזה פרויקט כדאי לכם ללכת ומאיזו חברת בניה משתלם לבצע את הרכישה. הדבר נעוץ בכך, שבשנים האחרונות, ניתן לראות יותר ויותר חברות בנייה בישראל שפושטות רגל והדבר עשוי לגרום לאי וודאות עבור הרוכשים ולעיתים אף לחוסר יכולת לסמוך על יציבותן של חברות בנייה.

אולם, כדי לבדוק איתנות כלכלית ומקצועית של חברת בנייה מסוימת, ניתן להצביע על כמה קריטריונים בהם תוכלו להיעזר:

  1. בירור לגבי עבודות קודמו שביצעה חברת הבנייה. ניתן לתשאל לקוחות קודמים שרכשו דירה – על טיב חברת הבניה, על יציבותה ועל מקצועיותה בנוגע לדירה עצמה ובנוגע לעמידה בזמנים.
  2. לרוב, פרויקטים גדולים של בנייה מנוהלים על ידי יזמים גדולים. לפיכך, ההמלצה היא לבדוק מיהו היזם, אילו פרויקטים הוא ניהל, מה מידת המעוקבות שלו בעבודה בשטח וכד'. בדרך זו, תוכלו לקבל מידע אודות היזם שאחראי לבניית הדירה בה אתם מעוניינים ולהחליט אם ניתן לסמוך עליו.
  3. שביעות רצון של רוכשי דירות קודמים – דרך מהימנה לבדוק את טיבה של חברת בנייה היא לברר פרטים לגביו, מול לקוחות קודמים. קבלת חוות דעת חיובית מהם עשויה לחזק את הביטחון כי מדובר בחברת בנייה רצינית שמומלץ לרכוש ממנה דירה. לעומת זאת, חוות דעת שלילית עשויה להדליק נורה אדומה לגבי טיבה של חברת הבניה ולהזהיר אתכם מלבצע ממנה רכישה של דירה.
  4. גודל היזם – ככלל, קיימים יזמי בנייה גדולים ויזמי בנייה קטנים. יזמים גדולים לרוב עובדים בפריסה ארצית ויש בבעלותם פרויקטים לא מעטים, כך שניתן לבטוח ביציבותם יותר מאשר ביזמים קטנים, שאין בידיהם הרבה פרויקטים שהם ביצעו, אלא פרויקט אחד או כמה בודדים והדבר עלול לגרום לחשש בנוגע ליכולתם הכלכלית וליציבותם בשוק.
  5. ההמלצה היא גם לבדוק האם אירעו כשלים או מקרים בעייתיים בפרויקטים אחרים של חברת הבנייה.
  6. בדיקה חשובה נוספת היא לבקש אישורים המעידים על כך שחברת הבנייה רשומה בידי רשם הקבלנים.
  7. בנוסף, חשוב מאוד לבדוק מהם הביטחונות שמעניק לכם יזם הבנייה: האם הוא לוקח אחריות על כשלים או בעיות בבניה, באם יתגלו? האם יש הבטחה מצדו לגבי כספי הרוכשים בנאמנות? האם קיימת ערבות בנקאית לכספי הרוכשים?

למעשה, ככל שתענו בחיוב על שאלות מסוג זה, תוכלו לדעת שקיימת אחריות מצד יזם הבנייה כלפי רוכשי הדירות וכספיהם.

 

לסיכום

בבואכם לרכוש נכס מסוים, ההמלצה היא לבצע תחילה בדיקה מקיפה לגבי חברת הבנייה ממנה אתם עתידים לבצע את הרכישה. כדי להימנע מבעיות במהלך הרכישה או מכשלים בדירה, קיימים קריטריונים שונים לביצוע בדיקה מקיפה של חברת הבנייה. בדרך זו, ניתן לברר מידע חשוב אודות החברה, אודות יציבותה ואודות האחריות שלה כלפי רוכשי הדירות וכך לדעת להחליט אם כדאי לקנות דרכה את הנכס המיוחל.

 

קניית נכס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רכב
ביטוחים
הכירו את ביטוח עמדות הטעינה לרכבים חשמליים

השימוש ברכבים חשמליים בישראל עולה ועולה כל חדש מחדש. שוק הרכב הישראלי מציע מגוון גדול של כלי רכב חשמליים המאפשרים לבעל הרכב לחסוך בעלויות הדלק. בעל הרכב מקבל עמדת טעינה

תכונה
נדל"ן
איך מקבלים משכנתא בדרגה שניה?

רוב האנשים בארץ לוקחים משכנתא בדרגה ראשונה, המיועדת עבור מי שמעוניין לקחת הלוואת משכנתא מהבנק לצורך רכישת נכס. במקרים אלו, הדירה משועבדת לבנק, בתור ערובה להחזר ההלוואה. משכנתא בדרגה שניה