מה זה תביעת שיבוב בביטוח דירה וכיצד אפשר להימנע ממנה?

היכרות עם סוגים שונים של סוגי תביעות יכולה לסייע לכל מי שבבעלותו דירה ופוליסה שאמורה לכסות נזקים.

בנוסף, חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי התביעות על מנת לדעת מה לדרוש מחברת הביטוח עצמה. הנה כל הפרטים

שיבוב, או בעברית תחלוף, הוא מושג שלמעשה מתאר מצב משפטי. במצב המשפטי הזה, צד אחד נכנס בנעליים של צד אחר על מנת ליהנות מהזכויות שהוא זכאי להן מטעם צד ג' – או כדי ששניהם ייהנו מהזכויות האלה.

 

מה הקשר בין שיבוב וביטוח?

המצב הכי שכיח של שיבוב מתקיים בחוזי ביטוח. מתוקף חוזים אלו, חברת הביטוח משלמת למבוטח בהתאם להתחייבות שלה כלפיו כפי שהיא מתוארת בפוליסה ועל כל נזק שנגרם לו – אבל היא תובעת במקומו פיצוי מגורם מזיק שהוא צד ג' חיצוני לגמרי.

במובן מסוים, שיבוב גם דומה למתן צ'ק ולמצב שבו צד א' הוא מי שמקבל את ההמחאה, צד ב' הוא מי שכותב את ההמחאה וצד ג' הוא הבנק.

 

איך מוגדרת תביעת שיבוב?

הסעיף הרלוונטי בחוק חוזה ביטוח מאפשר לחברת הביטוח להחליף את המבוטח ולתבוע מצד ג' פיצוי בגין תשלום שאותו שילמה חברת הביטוח למבוטח. זה כאמור תקף בשלל ביטוחים, אך שכיח בעיקר בפוליסה של ביטוח דירה, מבנה ורכוש.

ביטוח דירה שכיח בישראל כי הוא מהווה חלק בלתי נפרד מאחזקת הנכס. בגלל שדירה היא הנכס הכי יקר של רובנו, יש עדיפות ברורה לביטוח שלה. יתרה על כך, אפשר לבחור האם לבטח רק את המבנה, רק את התכולה או את שניהם.

 

מה עושה מי שנתבע?

הדרך להימנע ממצב שבו חברת ביטוח מגישה תביעת שיבוב נגדנו היא כמובן לא לבצע את הנזק. גם בלי להיכנס לפרטי הפוליסה ולבדוק האם היא אכן מכסה רק נזק לרכוש, רק נזק למבנה או רק נזק לתכולה, אפשר להבין מדוע שמירה על כללי הזהירות היא גם הכלי הכי יעיל למניעת מצב שבו חברת הביטוח תובעת אותנו.

כאן המקום להזכיר שחברת הביטוח למעשה יכולה לתבוע כל צד ג' שגרם לכאורה לנזק לצד א', שהוא המבוטח. מהרגע שבו חברת הביטוח כצד ב' נכנסת לנעליו של צד א', היא זו שמחליפה אותו מבחינת הזכות שלו להגיש תביעה ולדרוש פיצוי.

 

בחירת פוליסת ביטוח

גם בעלי דירות וגם שוכרים יכולים לבחור פוליסת ביטוח שמתאימה להם. כאשר בוחרים את הפוליסה, כדאי לקרוא את הפרטים לגבי מצב של שיבוב ולגבי התחייבות של חברת הביטוח למתן הפיצוי.

לאחר מכן, ניתן להשוות בין סוגי הפוליסות גם לפי פרמטרים כגון מחיר, דמי השתתפות עצמית, המלצות של לקוחות וכן הלאה. כל אלו יחד אמורים לספק תמונה אמינה לגבי איכות חברת הביטוח וכמובן הפוליסה.

 

בית ויד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
החזרי מס שבח ראשית
כללי
החזר מס שבח – מדריך

מכירה של נכס מקרקעין טומן בחובו גם את הנושא של תשלום מס שבח. אך, ניתן להקל בעלויות ע"י התייעצות עם חברות אשר מתמחות בתחום. מהו החזר מס שבח ומי זכאי?

סלון של בית
טיפים חמים במשכנתא
משכנתא בלון – שווה להכיר את האופציה הזאת

כבר הרבה חודשים אתם מדברים אחד עם השנייה על כך שהדירה שלכם קטנה מידי? או על כך שהייתם רוצים לעבור לבית רחב ידיים שנמצא בשכונה אחרת? אם כך, ברור מדוע

השקעה
השקעות
2 השקעות רווחיות שלא חשבתם עליהן

יש לכם כסף להשקעה? מתלבטים במה שווה להשקיע? שנייה לפני שאתם בוחרים להשקיע את ההון העצמי שלכם בדירה או בהשקעה קלאסית אחרת, הרשו לנו לתת לכם כיווני חשיבה. יש לנו