תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

פעמים רבות, אנשים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם לאחר תאונת עבודה. במאמר הבא קיבצנו לכם את המידע שחשוב להכיר אם חוויתם תאונת עבודה. וכעת, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה לביטוח הלאומי – נציג מהן הזכויות שלכם, מהם דמי פגיעה ומה עושים במצב של החמרה במצב הרפואי.

 

זכויותיכם כנפגעים בתאונת עבודה

רבים בציבור הישראלי לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם, אחרי תאונת עבודה. פעמים רבות, אנחנו נוטים לחשוב שאם נפצענו, ניקח יום או יומיים של מנוחה ונחזור לעבוד מיד לאחר מכן, כיוון שחבל לנו להפסיד ימי עבודה, אך אין זה כך.

במקרים מסוימים, אתם יכולים לתבוע את הביטוח הלאומי על תאונת עבודה, תביעת נזיקין שנעשית נגד הגורם שאחראי לנזק. אם התאונה קרתה בדרך לעבודה, בדרך חזרה מהעבודה או במקום העבודה עצמו, האחראי לנזק הוא למעשה העסק שבו אתם עובדים, אך הפיצוי יגיע בין היתר מהמוסד לביטוח הלאומי.

 

תביעה של הביטוח הלאומי

תביעה של הביטוח הלאומי היא סיפור לא פשוט. אתם צריכים לאסוף את כל הנתונים שיש לכם על התאונה, טפסים רפואיים, עדויות, הודעה שניתנה למקום העבודה ועוד. אחרי שאספתם את כל המידע, אתם צריכים לשלוח אותו לביטוח הלאומי באתר או בפקס ולחכות לתשובה כי הם התקבלו.

הרבה פעמים, ישנה נטייה להחזיר את הטפסים עקב שגיאות או עקב טפסים חזרים וכך, התהליך נמשך זמן רב יותר משציפיתם. זאת, בעוד שאתם יושבים בבית ומחכים לדמי הפגיעה שלכם, שיגיעו בעתיד הרחוק. זו הסיבה בגינה חייבים לקחת שירות של עורך דין מקצועי, כמו של משרד עורכי דין פייפר כהן כשרוצים לתבוע את הביטוח הלאומי.

 

דמי פגיעה מהביטוח הלאומי

נציג כעת דוגמא לתביעת תאונת עבודה. אם יצאתם בבוקר לעבודה, נכנסתם לרכב ונהגתם כדי להגיע לעבודה אך בדרך, נקלעתם לתאונת דרכים הפגיעה הרגעית היא לא בהכרח הפגיעה הפיזיולוגית לטווח הארוך. בטווח הקצר חשוב לדעת, כי אם נעדרתם ממקום העבודה למשך תקופה של עד 91 ימים, אתם זכאים לדמי פגיעה. דמי פגיעה הם תשלום על סך 75% מ-ממוצע השכר שלכם בשלושת החודשים האחרונים, טרם התאונה.

אם אתם רוצים לדעת בדיוק כמה מגיע לכם, אפשר למצוא באתר הביטוח הלאומי מחשבון שמאפשר לכם לקבל רשימה מפורטת, של סך הטפסים שעליכם להגיש ומה גובה דמי הפגיעה שאתם עתידים לקבל. גם אם המעסיק שלכם לא שילם לביטוח לאומי, אתם עדיין יכולים לקבל את דמי הפגיעה שמגיעים לכם.

 

תביעה על קצבת נכות

תאונת עבודה לא בהכרח נגמרת בזמן מנוחה קצר בבית. בפעמים מסוימות, הפגיעה יכולה להיות חמורה הרבה יותר ולהוביל אתכם לנזק תמידי שפוגע בכושר העבודה שלכם ויכולתכם להרוויח שכר. ניקח לדוגמא את תאונת הדרכים שהצגנו קודם.

אדם, אשר נפגע בעמוד השדרה וכעת נותר עם נכות לכל החיים, יכול לתבוע את הביטוח הלאומי במטרה לקבל קצבת נכות. גם כאן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין כיוון שהוצאה של אחוזי נכות היא תהליך מסורבל עוד יותר, שדורש מכם לעבור וועדות רפואיות ושליחה של טפסים מרובים.

תאונת עבודה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רשיון עסקי
עסקים
מתי ישלל מאיתנו רישיון העסק?

פתיחת עסק היא מאמץ מרגש. עם זאת, לפני שתצאו למסע היזמי שלכם, חיוני להבין את הדרישות החוקיות והתקנות המסדירות את הפעילות העסקית במדינה שלכם. בישראל, קבלת רישיון עסק היא צעד

בית מעץ
טיפים פיננסים
איך יועץ משכנתאות יכול לחסוך לך עשרות אלפי שקלים?

רוב רוכשי הדירות בישראל, מסתייעים בהלוואת משכנתא מהבנק, כדי לשלם את העלות הגבוהה של הנכס. משכנתא, פירושה התחייבות ארוכת טווח, אותה עלינו להחזיר באופן חודשי. בתחום המשכנתאות, ישנם הפרשים משמעותיים

השקעה מניבה
השקעות
משרדים להשקעה – טיפים למשקיע המתחיל

כבר שנים רבות שנדל"ן נחשב לענף כדאי להשקעה כל עוד בוחרים נכון את הנכס וכאשר אנחנו מדברים על נדל"ן מסחרי של משרדים להשקעה זה נכון לא פחות. גם בתקופת הקורונה