יתרונות וחסרונות בשימוש במחשבון מע"מ

מס ערך מוסף, המוכר בעיקר בראשי התיבות שלו – מע"מ – הוא מס שהממשלה גובה מכל אזרחיה – באופן עקיף.

המס מוטל על כל שלב בביצוע עסקאות ואתם אפילו לא יודעים ששילמתם אותו, כי המחיר הסופי של המוצר, או השירות שרכשתם, בדרך כלל כבר מחושב עם המע"מ בתוכו.

אבל מה עוד חשוב לדעת על המס הזה? למה חשוב לחשב את שיעור המס בעת ביצוע עסקה? מהם החסרונות והיתרונות של שימוש במחשבון מע"מ?

 

מע"מ – קווים לדמותו

מע"מ הוא מס מקובל במדינות רבות בעולם, שגבייתו מתבצעת על ידי המדינה מול נותן השירות בלבד, כלומר – הלקוח, במקרים רבים, אינו מודע כלל לכך שגבו ממנו מע"מ.

המדינה מתחשבנת מול בעל העסק, בצורה דומה לאופן שבו נקבע שיעור מס ההכנסה החודשי, על ידי דיווח של בעל העסק על גובה משוער של הכנסות חודשיות.

לאחר הדיווח, המדינה קובעת כמה בעל העסק יצטרך לשלם בחודש. אם בסוף השנה מתברר שבעל העסק הרוויח יותר, או פחות מהסכום המשוער, הוא מתקזז מול רשויות המס על ההפרש.

 

מי צריך מחשבון מע"מ?

מחשבון מע"מ כשמו כן הוא – אמצעי דיגיטלי, אותו אפשר למצוא באתרי אינטרנט שונים, המאפשר לכם לבצע חישוב של גובה מע"מ ריאלי לכל עסקה.

בין יתרונותיו הרבים של מחשבון מע"מ, נמצאת האפשרות לערוך חישוב מהיר מכל מקום בעולם, לגבי כל סכום שהוא בכל סוג של עסקה.

למשל, תוכלו לחשב מהו סכום המע"מ מתוך המחיר הכללי של מוצר שקניתם בסופר, או לחלופין – לחשב את סכום המע"מ שאתם צריכים לגבות מהלקוח בנוסף לעלות המוצר, או השירות שלכם.

 

מדוע זה חשוב?

חישוב שיעור המע"מ על מוצר, לפני שהוסיפו לו את המע"מ, עשוי להיות פשוט יחסית עבור רוב האנשים, אבל לא במקרה שאתם ממהרים, לחוצים, מבולבלים, או עייפים.

בכל מקרה בו נדרש חישוב מהיר ומדויק של שיעור מע"מ,  רצוי להיכנס למחשבון שזוהי הפעולה היחידה שהוא יודע לבצע ולקבל תשובה מדוייקת באופן מיידי.

בנוסף, חישוב הפוך של מע"מ עשוי להיות פעולה מורכבת עבור רוב האנשים – כיצד לחשב את שיעור המס למוצר, או שירות לאחר שהמע"מ כבר כלול במחיר.

מחשבון מע"מ חוסך לכם את הבלבול, נותן תשובה מהירה ומדויקת.

 

טווח הטעויות במחשבון מע"מ שואף לאפס

יחד עם זאת, לא תמיד יש לכם גישה מלאה לאינטרנט ולכן גם הגישה למחשבון עלולה להיות בעייתית.

לכן, אם יש לכם אפשרות וצורך קבוע לחישוב שיעור מע"מ, כדאי לקחת אתכם מחשבון כיס ולשנן את הנוסחאות לחישוב שיעור המס.

 

לסיכום

מחשבון מע"מ הוא אחד מהכלים האמינים והזמינים ביותר לחישוב שיעור המס החשוב, אך מבלבל הזה. שימוש קבוע במחשבון מע"מ יכול לעזור לכם לעשות סדר בניהול הפיננסי שלכם ולקצר לכם את זמני העבודה במידה משמעותית. לפרטים נוספים: https://culc.co.il.

גבר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מיסים
החזרי מס – אולי גם לך מגיע!

ילדת לא מזמן את הילד הראשון שלך והיית בחופשת לידה? אם כך, ברור מדוע ההתרגשות בעיצומה כי אין עוד הרבה דברים משמחים כמו הרגע הזה שבו את הופכת להיות אימא

תאונת עבודה
עריכת דין
תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

פעמים רבות, אנשים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם לאחר תאונת עבודה. במאמר הבא קיבצנו לכם את המידע שחשוב להכיר אם חוויתם תאונת עבודה. וכעת, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה

מחיר הזהב
כללי
יקר מפז – הכל על מחיר הזהב

כשזה מגיע לכסף והשקעות, זהב הוא אחד הדברים הראשונים שעולים לראש. כולנו יודעים כמה מהללים את הזהב ושהוא היה סמל של עושר וכוח במשך מאות שנים. אולי חלקכם לא מודעים

מכרז מחיר לשוכר
כללי
מה הם התנאים למכרז המחיר למשתכן?

כמעט בלתי לקנות דירה בישראל של 2023 ולצערנו לא מדובר בעניין שיגש עבורנו. לכן הוקם פרויקט המחיר למשתכן כבר בתחילת שנות ה2000. המחיר למשתכן היא שיטה למכירת קרקע המיועדת לבניית