בשעה טובה: אלה הבדיקות שתצטרכו לבצע לפני רכישת דירה חדשה מקבלן

מזל טוב, אתם עומדים לעבור לדירת החלומות שלכם! אבל, חשוב לוודא שאתם מקבלים את מה שאתם אמורים לקבל מהקבלן. אם אתם לקראת קבלת מפתחות לדירה חדשה, אלה הבדיקות שתצטרכו לבצע לפני רכישת דירה חדשה מקבלן – הנה מדריך מזורז בנושא. 

התחום של בדק בית הוא רחב למדי, מכיוון שכל דירה עשויה להצריך בדיקות מסוגים שונים. עם זאת, רוב הנכסים יצריכו כמה בדיקות סטנדרטיות אשר בסופן יגדירו את מצב הנכס הכללי ואת רמת הבטיחות שלו. כאשר מדובר על בדק בית לדירות חדשות מקבלן, בדרך כלל בדק הבית יכלול את המבדקים הבאים:

  1. מבדקי איטום ואיתור של נזילות.
  2. בדיקות הנוגעות לסוגי התשתיות השונות במבנה.
  3. אבחון תקינות מערכות של בתים חכמים.
  4. איתור ליקויים מבניים או ליקויים ביסודות המבנה, סדקים בקירות ועוד.
  5. בדיקת רמת האבזור בנכס, לרבות שקעי ונקודות חשמל, מפסקים וכולי.

 

קבלת סיוע משפטי ובענייני מיסוי בעסקת נדל"ן

שירות של בדק בית לדירה חדשה מקבלן הוא רק אחד מהשירותים, שרכישת דירה חדשה מקבלן מצריכה. מעבר לבדק הבית, חשוב גם לוודא שאתם מקבלים את הסיוע המשפטי שעסקאות אלו עשויות להצריך. במקרים אלו, צריך בד"כ עו"ד מקרקעין ונדל"ן, שיוכל ללוות את חתימת החוזה והשמירה הכללית של זכויותיכם.

כמו כן, לא פחות חשוב לקחת בחשבון את ענייני המיסוי השונים בישראל, שכן מס הכנסה עשויים להעניק הטבות מס בביצוע עסקאות שונות. לכן, חשוב לקבל את העזרה מאת יועצי מיסים אשר מכירים לעומק את דיני הנדל"ן השונים בארץ.

סיוע משפטי

בדיקות של סביבת המגורים ונתונים נוספים

אם חשוב לכם שהדירה תהיה קרובה לשירותים ציבוריים, מוסדות לימודיים, גני ילדים, קופות חולים ועוד, חשוב לברר זאת מראש. כמו כן, יהיה מומלץ לבדוק גם את הדמוגרפיה הכללית של האזור, לנסות לדבר עם השכנים באזור או אפיו בבניין וכולי.

בסופו של יום, לכל רווק, זוג או משפחה יש צרכים שונים בבואם לרכוש דירה, ככה שחשוב לוודא כי אותו אזור מגורים עולה בקנה אחד עם הציפיות שלכם והצרכים השונים. לאחר מכן, מומלץ לוודא גם את נושא ייעוץ הנדל"ן או ייעוץ המשכנתאות שניתן לקבל.

 

ייעוץ משכנתאות לפני רכישת דירה חדשה מקבלן

כמובן שייעוץ משכנתאות הוא אחד מהשירותים הכי חשובים שאפשר לקבל, לפני רכישת דירה חדשה או יד שנייה. יועץ המשכנתאות עשוי לגבות ממכם כ-5,500 ₪ – 7,500 ₪ ומעלה, אבל הוא מסוגל לחסוך עבורכם הרבה יותר כסף בטווח הארוך.

בהתחשב בשוק הדיור הנוכחי בישראל ומצב הריביות הגבוהות, ייעוץ משכנתאות יהיה אחד ממרכיבי המפתח של עסקאות נדל"ן משתלמות. מעבר לבניית תמהיל משכנתאות, אתם עשויים להזדקק לייעוץ נדל"ן כללי שחלק מיועצי המשכנתא יכולים להעניק לכם.

דירה חדשה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסף הר ביטוח
כללי
האם הר הביטוח צריך לעניין גם אתכם?

אתם משלמים לא מעט כסף בכל שנה על ביטוחים? בכל פעם מחדש אתם אומרים לעצמכם שהגיע הזמן לעשות סדר בדברים ולהפסיק לשלם על ביטוחים כפולים? אם כך, אתם לא לבד

משכנתא
משכנתאות
מאיזה גיל ניתן לקבל משכנתא?

כבר מגיל 17 ניתן לקחת משכנתא. אך חשוב לדעת כי לווה שעדיין לא הגיע לגיל 21, יצטרך להביא ערב משלם להענקת יציבות להלוואה. הרי הבנק בוחן את גובה ההכנסות הקיימות

ביטוח מבנה
ביטוחים
מה משפיע על מחיר ביטוח הבניין המשותף?

עומדים לפני בחירה של פוליסת ביטוח בניין משותף ורוצים להיות בטוחים שאתם מבצעים את הבחירה הנכונה? עצרו! כדי לבחור נכון, חובה לדעת מה מכסה הביטוח שלכם, כמו גם מהי העלות

בית מלגו
ביטוחים
כללי ברזל לרכישת ביטוח דירה

ביטוח דירה מאפשר לכל אחד לדעת שהנכס היקר לו ביותר, בית המגורים, נמצא בידיים טובות. כל נזק לדירה יכול להוביל להוצאות עצומות, לצורך בשיפוצים בשווי מאות אלפי שקלים, ולהמון עוגמת