כל מה שצריך לדעת על ביטוח הבניין המשותף

כל בניין דירות בו גרים מספר בעלי דירות מכונה גם בניין משותף. בישראל מרבית יחידות הדיור נמצאות בבניינים משותפים. גם אם יש לכם דירה משלכם, אתם עדיין אחראיים גם למה שקורה מחוץ לגבולות הדירה, בתוך הבניין המשותף לכם. ביטוח בניין משותף הוא ביטוח חובה לכל מי שלא מעוניין למצוא את עצמו חשוף לתביעות ולעלויות תיקונים גבוהות.

 

למה לעשות ביטוח בניין משותף?

גם אם יש לכם ביטוח דירה פרטי משלכם, עיון בפרטי הפוליסה יגלה לכם כי חברת הביטוח מבטחת רק את הדירה עצמה. אם הדירה נשרפת לדוגמא בגלל שריפה שפרצה במעלית הבניין, חברת הביטוח לא תפצה את עלויות הנזק. כך שאתם חשופים לסיכונים שכאלו מידי יום. בנוסף לסיכונים כאלו, יש את התביעות אליהן חשופים דיירי הבניין וחברי ועד הבית.

אם עובר אורח עבר בבניין שלכם נפל והחליק לצורך הדוגמא, אם הוא ניזוק הוא רשאי לתבוע את בעלי הדירות והתביעה עלולה להיות אישית, כך שהיא עלולה לגבות מחיר יקר מידי. כאשר יש ביטוח, חברת הביטוח משלמת את כל העלויות הנלוות לתביעות שכאלו.

ביטוח מבנה

מה ביטוח משותף כולל?

חשוב לציין כי ביטוח בניין משותף הוא ביטוח המורכב ממספר פוליסות ביטוח והרחבות שוועד הבית רוכש בהתאם לצרכי הבניין. על פי רוב, ביטוח כזה יכלול מספר מרכיבים עיקריים:

  1. ביטוח מבנה משותף – מעניק כיסוי ביטוחי לנזק שעלול להיגרם למבנה המשותף ולרכוש הנמצא בו. על פי רוב ביטוח זה לא יעניק כיסוי לעלויות תיקונים נדרשים בשל שחיקה טבעית כמו זיפות הגג.
  2. ביטוח צד ג' – מעניק כיסוי ביטוחי לנזקים שנגרמו למישהו שנפגע מהבניין עצמו. זה יכול להיות דייר שדירתו נשרפה כתוצאה משריפה שפרצה בבניין. אדם שהחליק במדרגות הבניין ונפצע וכדומה. כיסוי זה הוא כיסוי קריטי למי שלא מעוניין למצוא את עצמו חשוף לתביעות של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.
  3. דיירי הבניין הם אלו שמעסיקים עובדים שונים לצורך תחזוקת הבניין. זה יכול להיות מנקה, חשמלאי ועוד. כדי לכסות את עצמם הדיירים צריכים להיות מבוטחים בביטוח חבות מעבידים. כך שגם אם אחד העובדים נפגע, דיירי הבית – המעסיקים, לא יצטרכו לשלם מכספם את הפיצוי שיש לשלם.

 

כמה עולה ביטוח כזה?

ביטוח מבנה משותף הוא ביטוח שמחירו משתנה בהתאם לשטח הבניין, מספר הדיירים הגרים בו, תקינות הבניין וכו'. אם לא רכשתם עד היום ביטוח זה רק בגלל מחירו, אתם יכולים להיות רגועים, מחיר הביטוח נמוך בהרבה ממחיר פיצויים שתצטרכו לשלם במקרה תביעה… עלות הביטוח מתחלקת בין כל הדיירים, כך שהיא לא אמורה להיות מורגשת במיוחד.

אבל הרווח הוא משמעותי, כשקורה משהו לא צפוי, הדיירים לא נאלצים לשבור חסכונות. יש אל מי לפנות וחברת הביטוח מכסה את העלויות העיקריות.

ביטוח מבנה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טופס מועמדות
טיפים פיננסים
קורות חיים באנגלית מתי ולמה

בעידן המודרני של היום כבר לא מספיק לכתוב רק קורות חיים בעברית. למרות שזו משימה פשוטה יותר עבורנו – דוברי עברית כשפת אם, יש דרישה לא קטנה בשוק העבודה לשליחת

אדמה חקלאית
השקעות
ההשקעה שלא הכרתם: הכל על השקעה באדמה חקלאית

תוכניות מתאר מקומיות וארציות מאפשרות לרשות המקומית או המועצה האזורית, לבצע שינוי ייעוד של קרקעות. בסיום התהליך בו רשות מקומית משנה את ייעודה הרשום של קרקע מסוימת, הופכת הקרקע החקלאית

דולרים
השקעות
4 סוגי ההשקעות האלטרנטיביות שכדאי לך להכיר

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות הפכו לאחד המושגים הכי חמים בשוק ההשקעות. בעצם, מדובר בהשקעה מחוץ לשוק ההון. שוק ההון אינו יציב במיוחד, ועשויות להיות בו תנודות חדות. השקעה בשוק ההשקעות

דירה ביוון
נדל"ן
מה כרוך בקניית דירה ביוון?

כולנו חולמים על נכס להשקעה, זהו אחד היעדים הישראלים שטבועים בנו מגיל 0. הבעיה המשמעותית היא מחירי הדיור בישראל. אנחנו שומעים בכמה כסף הורים שלנו קנו את הדירה שלהם וזה