4 סוגי ההשקעות האלטרנטיביות שכדאי לך להכיר

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות הפכו לאחד המושגים הכי חמים בשוק ההשקעות.

בעצם, מדובר בהשקעה מחוץ לשוק ההון.

שוק ההון אינו יציב במיוחד, ועשויות להיות בו תנודות חדות.

השקעה בשוק ההשקעות האלטרנטיביות תגדיל את פיזור הסיכונים, ותאפשר למשקיע לקבל תשואה גבוהה ביחס לסיכון מזערי.

במאמר זה תיחשפו ל- 4 סוגי השקעות אלטרנטיביות שאתם חייבים להכיר.

 

פרויקט ייזום

פרויקט ייזום, כשמו כן הוא, הוא פרויקט שבו המשקיע יוזם פרויקט חדש אשר מטרתו היא לענות על צורך שקיים בשוק, בצורה רווחית. פרויקט ייזום לדוגמה הוא רכישת מגרש, בניית בניין, ומכירת הנכס בסכום רווחי הגבוה מסכום הקנייה המקורי ומסכום ההוצאות. אותו עיקרון של יוזמה ויצירה מאפס תקף לכל הסוגים של פרויקט ייזום. פרוקיט ייזום הוא דוגמה קלאסית, ברורה וטהורה לעיקרון ההיצע וביקוש.

 

פרויקט מניב

פרויקט מניב הוא פרויקט של השבחה. בעצם, בניגוד לפרויקט ייזום, בו יוצרים משהו חדש, בפרויקט מניב משביחים נכס קיים ומוכרים אותו ברווח. כמו כל סוגי ההשקעות, גם הוא מושתת על עיקרון ההיצע וביקוש, אך בצורה שונה מזו של פרויקט ייזום. שימוש בנכס קיים אומר שאין צורך במחשבה וחיפוש אחר הצורך המשמעותי הבא בשוק, אלא שימוש בצורך קיים וגלוי, שיפור ההיצע הקיים מול הצורך הזה, ואף החלפת קהל היעד של הנכס הקיים אותו משביחים.

 

קרנות הלוואות P2P

קרנות הלוואות מסוג peer to peer, עמית לעמית, הן קרנות בהן משקיע אחד מלווה כספים לאנשים אחרים, בריבית משתלמת, וללא התיווך של הבנק. על פניו, השקעות מסוג זה הן לא בטוחות, ונשאלת השאלה מה המוטיבציה של אותם מלווים להחזיר לכם את הכסף? התשובה לשאלה זו היא ציון האשראי. אי עמידה בהלוואה יפגע משמעותית בציון האשראי של הלווה. בארצות הברית לדוגמה, ציון האשראי משקף את היכולת של אדם לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלו. בארץ תחום זה משגשג פחות משום שדירוג האשראי נכנס לתוקף רק ב- 2019, ולכן הוא לא מהימן במיוחד, ומרבית האנשים לא מודעים אליו.

 

קרנות תשתיות

קרנות תשתיות הן מודל המחבר בין פרויקטים ממשלתיים לאומיים למגזר הפרטי. בעצם, הפרויקט יכול להיות פרויקט של התפלת מים, הקמת כבישים, טיהור שפכים, וכל פרויקט תשתית אחר. הסיבה לכך היא שהמדינה צריכה משקיעים. בעצם, הקמה של כל תשתית כזאת דורשת השקעה של כסף רב, ומשאבים רבים. על ידי שילוב אנשים מהמגזר הפרטי בפרויקטים הלאומיים, הממשלה מפחיתה את הסיכון, מקבלת מימון למשימות חשובות, ומאפשרת גם למשקיעים פרטיים להניב רווח מהדבר.

 

סיכום

השקעות אלטרנטיביות הן תחום של השקעות חברתיות. התרחבות התחום והפיכתו לזמין ונגיש יותר, מראה על סיום העידן שבו השקעות היו שמורות אך ורק לקבוצה מצומצמת של בעלי הון, ומעבר לשיטה חדשה של כלכלה חברתית, אנושית, והגיונית.

 

שעון ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
הלוואה בנקאית
הלוואות
איך מזהים הלוואה חוץ בנקאית אמינה?

בעולם המהיר של ימינו, הלוואות חוץ בנקאיות הפכו פופולריות יותר ויותר בשל הנוחות והנגישות שלהן. הלוואות חוץ בנקאיות מספקות אלטרנטיבה להלוואות בנקאיות מסורתיות, ומציעות אישורים מהירים, תנאים גמישים ותהליכי בקשה