מתי תיסגר האופציה להוצאת דרכון פורטוגלי

אופציית הדרכון הפורטוגלי מעניינת ישראלים רבים, מדובר באפשרות מעשית וריאלית למדי להוצאת דרכון זר שיכול להיות שימושי למטרות, המדיניות העדכנית של פורטוגל לאו דווקא תישאר בשנים הקרובות, ובקרב מומחים בנושא עולה השאלה מתי תיסגר האופציה להוצאת דרכון פורטוגלי?

 

למה סגירת האופציה הפורטוגלית נראית באופק?

כדי להבין למה אנחנו יכולים לראות בעתיד את ממשלת פורטוגל מבטלת את החוק שמאפשר את הוצאת הדרכון צריך להבין מהן הסיבות שבגינן עבר החוק, בשנת 2008 העולם חווה משבר כלכלי משמעותי ביותר שפגע בכל מדינות אירופה וביתר שאת במדינות כמו פורטוגל ויוון.

בשלהי 2008 היה חשש אמיתי שהכלכלה הפורטוגלית תקרוס ושפורטוגל תגיע לחדלות פירעון, כלומר לא תוכל לשלם את החובות שלה לגורמים שונים ברחבי העולם, אחת הדרכים שממשלת פורטוגל החליטה לנקוט כדי לטפל בנושא היה לעודד הגירה.

ממשלת פורטוגל העבירה מספר חוקים שמטרתם לעודד השקעות הון זר ולעודד הגירה של גורמים בעלי ממון מעבר לים למדינה, במסגרת המאמץ הזה הדחיפות לתיקון העוול ההיסטורי שנעשה למגורשי ספרד הפך לדחוף ואקוטי יותר.

פורטוגל הצליחה לצאת מהמשבר של שנת 2008 יחסית בהצלחה ומצבה הכלכלי בימים אלה יציב בהרבה, הכלה הפורטוגלית צומחת בימים אלה בקצב משביע רצון ומצבה הכלכלי שלה נחשב לטוב ויציב.

לאור השינוי שחל במצב הכלכלי במדינה ולאור גלים של שנאת זרים שאנו עדים להן ברחבי היבשת אי אפשר לפסול את סגירת האופציה הפורטוגלית כתוצאה מלחץ של אזרחים או של גורמים לאומניים אחרים.

חשוב לציין שאנו לא עדים ליוזמה עדכנית לביטול החוק אולם, מדובר באפשרות שחבל לפספס והליכי ביטול החוק יכולים להיות מהירים מה שימנע מכם את הוצאת הדרכון הזר.

 

איך מוציאים דרכון פורטוגלי?

כדי להוציא דרכון פורטוגלי צריך להוכיח קשר למגורשי ספרד שגורשו מספרד ופורטוגל בימי הביניים במסגרת האינקוויזיציה, ההוכחות לא דורשות התחקות עד לשורשים בספרד אך הן כן דורשות עמידה במספר קריטריונים הקשורים לשם משפחה, מוצא ועוד.

הממשלה הפורטוגלית פרסמה רשימת שמות משפחה ארוכה במיוחד שכוללת מאות שמות משפחה שיכולים להיות רלוונטיים להליכי הוצאת דרכון פורטוגלי, לצד זאת פורסמה רשימה של מדינות שאליהן היגרו מגורשי ספרד ופורטוגל אשר מהוות חיזוק לבקשת האזרחות.

בין המדינות שצויינו על ידי ממשלת פורטוגל ניתן למנות מדינות ברחבי המזרח התיכון, מדינות כמו מצרים, סוריה, לבנון, מרוקו, תוניסיה, אלג'יריה, לוב, יוון, קרואטיה, בוסניה ואלבניה כלולות ברשימה זאת. הוכחה כי מדינות המוצא של ההורים או של הסבים היא באחת מהמדינות האלה תחזק באופן משמעותי את תוקף הבקשה.

כדי להוציא דרכון פורטוגלי צריך למלא טפסים רבים, חלקם באנגלית, כמו כן, צריך למצוא מסמכים רבים שקשורים להוכחת הקשר לפורטוגל ולכן מומלץ לעשות שימוש במשרד שמתמחה בבקשות מהסוג הזה כדי שההליך יהיה כמה שיותר מהיר ופשוט.

דרכון וכרטיס טיסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית מעץ
טיפים פיננסים
איך יועץ משכנתאות יכול לחסוך לך עשרות אלפי שקלים?

רוב רוכשי הדירות בישראל, מסתייעים בהלוואת משכנתא מהבנק, כדי לשלם את העלות הגבוהה של הנכס. משכנתא, פירושה התחייבות ארוכת טווח, אותה עלינו להחזיר באופן חודשי. בתחום המשכנתאות, ישנם הפרשים משמעותיים

מַס
מיסים
ממשכנתא ועד החזרי מס: כל המקצועות החישוביים!

משכנתא והחזרי מס מהווים חלק בלתי נפרד מהמערכת הפיננסית של כל חברה ואדם פרטי. מאז ומתמיד, ניסיונות להבין, לנהל, ולשפר את השיטות להלוואות ולהחזרי מס היו מרכזיים לתחום הכלכלי. בין

נכס בדובאי
נדל"ן
שוקלים לרכוש נכס בדובאי? כך תעשו זאת

נדמה שלאחרונה יש עלייה משמעותית במספר הישראלים שמתעניינים ברכישת נכסים בדובאי. תרחיש זה הוביל אותנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק, כדי להבין מאיפה מתחילים ומה צריך לבצע, כדי להגיע בסופו