מה זה מולטי פמילי ומה היתרונות בהשקעה כזו

אחד מהשינוים המשמעותיים בשוק הנדל"ן שנעשה בשנים האחרונות קשור לעלייתם של הסדרי המולטי פמילי – הסדרים שבהם משקיעים בנכסים עצומים שכוללים מאות יחידות דיור – במקום השקעה שממוקדמת ביחידות דיור בודדות.

מדובר בשינוי מחשבתי אדיר שבמקום להיות בעלים של דירה אחת או שניים, מהווים חלק בבעלות משותפת של נכס אחד עצום. מדובר בשינוי של מערכת היחסים – בין הבעלים שנהפכו למרובים ובין השוכרים – שנהפכו להיות רבים אף יותר.

הכנסת הריבוי הזו דומה לתהליכים שקורים כבר שנים בשוק הנדל"ן, למשל קבוצות רכישה שמתאגדות יחדיו על מנת לקנות דירות במחירים מוזלים. המעבר למודל שכולל ריבוי בעלים ומשכירים טומן בחובו אפשרויות גדולות מאוד שלא היו קודם לכן – ואיתן גם הגדלה של שורת הרווח של כל בעלים.

 

איחוד מתחם

מתחמי מולטי פמילי נמצאים במתחמם אחד שכולל מספר בניינים ועמם מספר רב מאוד של יחידות דיור, כלומר, מדובר בקבוצת בעלות ששולטת באופן מוחלט בשטח מאוד גדול ויכולה, בהתאם למדיניות של קבוצת הבעלים לעצב אותו כמו שהיא רואה לנכון.

באמצעות איחוד המתחם ניתן לייצר ולוודא שישנו עיצוב אחיד וקו אחיד שממשיך גם בניהול השוטף של המתחם. הדבר מאפשר התאמה מדויקת ומהירה לזמנים ולאופנות העיצוב השונות – דבר שמעלה משמעותית את מחירי הנכסים שנמצאים בבעלות וכמובן מעלה את איכות החיים של הדיירים, דבר שמוביל ליציבות יחסית וכמובן משפיע על התמחור.

איחוד המתחם מאפשר להוביל הקמה וניהול שותף של דברים שלרוב קשה להשיג בניהול יחידאי כמו בריכות שחייה, חדרי כושר, מתחמי מזון ייעודיים וכולי. כל זאת מתאפשר באמצעות הידיעה שישנם צרכנים מובנים לעניין ואפיק כלכלי בטוח לעסקים הללו – שניתנים לקידום באמצעות בעלי הדירות.

 

איחוד הניהול

נוחות אדירה שנוצרת היא שישנו ניהול משותף של כל המתחם שאמון על הסדרת הבעיות השונות שיש לבעלי הדירות. כמו שמערכת היחסים השתנתה כך גם אופן הניהול וכל בעל לא מחויב יותר בניהול ישיר של הדירה אלא באמצעות חברה ייעודית דואגים לכל הבעיות.

מלבד פינוי זמן רב שזה יוצר לבעלי הדירות, זה כמובן מקל מאוד על הדיירים שלא צריכים לעבוד קשה על מנת להשיג את הבעלים אלא יכולים לפנות לגוף מאוד זמין שזה כל תפקידו – דבר שכמובן מרגיע את הדיירים ומעלה את איכות החיים שלהם.

 

איפה נמצאים המתחמים

רבים מן המתחמים הללו נמצאים בארצות הברית ולכן רבים מחובבי השקעות נדלן בארה"ב בוחרים להשקיע דווקא במתחמי המולטי פמילי היוקרתיים הללו – שבארה"ב קוטפים תשואות יפות ומכובדות ביותר, שם העסק מפותח והמודל הניהולי מוכר מאוד לחברות הייחודיות לכך.

 

סיכום

מתחמי מולטי פמילי מציעים אפשרות חדשה וייחודית למשקיעי הנדלן להשקיע במתחמים מאוד גדולים יחד עם קבוצת בעלים ולהיות חלק מקבוצה מניבה, גדולה, בטוחה ויציבה.

 

בית וכסף

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מסחר ראשית
כספים וחסכונות
שיעור במסחר: מהו מדד הפחד

עבור העוסקים בסחר במניות ישנם מספר מדדים המסייעים בקבלת החלטות כגון האם לקנות או למכור מניה מסוימת, ובאיזה תזמון. מדדים נפוצים כאלה הם מדד ת"א 35, מדד שארפ, מדד הנאסד"ק

בית מבוטח
משכנתאות
באיזה גיל מומלץ לקחת משכנתא ?

יש גיל למשכנתא? משכנתא זה לא רק לצעירים? ככה זה נשמע לפחות – זוגות צעירים שמעוניינים לרכוש נכס להשקעה או בית לגדל בו את הילדים הם אלו שלוקחים משכנתא !