מה הם התנאים למכרז המחיר למשתכן?

כמעט בלתי לקנות דירה בישראל של 2023 ולצערנו לא מדובר בעניין שיגש עבורנו. לכן הוקם פרויקט המחיר למשתכן כבר בתחילת שנות ה2000. המחיר למשתכן היא שיטה למכירת קרקע המיועדת לבניית דירות.

שיטה זו של מכירת קרקע משמשת על מנת להבטיח שהרוכש ישלם מחיר הוגן ומוזל יחסית ביחס לשוק עבור דירתו, וכי קיימת תחרות בין יזמים המעוניינים לזכות במכרז לפיתוח ובנייה במתחם הקרקע עליו המגורים. כלומר, המחיר למשתכן מעודד בניית דירות והתפתחות מקומית במחירים נגישים יותר.

 

מי זכאי להשתתף בהגרלה?

ובכן, זה נכון, לא כולם זכאים או יכולים להשתתף בהגרלה זו גם אם הם ממש חפצים בזה. אז בואו נעשה סדר רגע, מי כן יכול להשתתף בהגרלת המחיר למשתכן 2023 ולרכוש דירה במחיר מוזל?

  • זוגות נשואים
  • ידועים בציבור
  • זוגות שעומדים להתחתן
  • רווקים/גרושים/אלמנים מעל גיל 35
  • חד הוריים עם ילד מתחת לגיל 21 אשר נמצא בחזקתם
  • נכים מעל גיל 21

מכרז מחיר לשוכר

חדשות טובות ליחידים

משרדי האוצר והשיכון החליטו לבוא לקראתכם ולאפשר מסלול מיוחד לרוכשים צעירים ויחידים. כלומר, לרוכשים מתחת לגיל 35. איך זה עובד? הוקם כאמור מסלול מיוחד שנקרא ״מסלול משתכן צעיר״ והוא מאפשר ליחידים מגיל 26-35 לרכוש דירה מסובסדת ללא הגלרה. מה הקאץ? ובכן דירה זו נקבעת בהתאם להחלטות רשות מקרקעי ישראל. אבל היי – השקעה זו השקעה ונכס זה נכס.

 

אנחנו עומדים בקריטריונים – איך משתתפים?

קודם כל, מצוין! איזה כיף. שנית, על מנת להשתתף בפרויקט עליכם לספק אישור או תעודת זכאות. את האישור הזה ניתן להנפיק באינטרנט. שימו לב כי יש צורך לספק מסמכים מסיימים בהתאם לסעיף הזכאות שלכם; תעודת נישואים, הצהרת ידועים בציבור, תו נכה וכו. לאחר הנפקת האישור נרשמים להגרלות.

מכרז מחיר לשוכר

איך בדיוק מנפיקים?

ובכן, כפי שהוזכר, הנפקת האישור נעשת באינטרנט. דרך אחת מהחברות – עמידר, מילגם או מרכז אלונים. כאמור ניתן להגיש בקשה מקוונת ובהתאם לצרף מסמכים מתאימים. במידה ויש צורך בצירוף מסמכים אשר אינם מקוונים, יהיה עליכם להגיש פיזית ישירות לאחת מהחברות הללו את הטפסים המתאימים והבקשה. עלות תעודת זכאית היא כ-190 שקלים.

 

מה הן המגבלות?

לשמחתנו, אין כלל הגבלות – לא גאוגרפית ולא כמותיות. מה זה אומר? ניתן להגיש בקשה למספר הגרלות אך כמובן במידה ואתם זוכים באחת מן ההגרלות הזכיה מבטל אוטומטית את ההרשמה לשאר ההגרלות אליהן נרשמתם. אתם יכולים להרשם לאיזה איזור בארץ בו אתם חפצים ללא שום בעיה. חשוב לזכור כי אסור למכור את הדירה בה זכיתם במשך 5 שנים.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, התנאים למכרז המחיר למשתכן בשורה התחתונה לגמריי שם לטובתינו. אולי זה מבאס אם אתם לא עומדים בקטגוריה כזו או אחרת אך למעשה המדינה מנסה לבוא לקראת האזרח החלש יותר ולתת עזרה ומענה אמיתיים למי שצריך אותם. בהצלחה!

מכרז מחיר לשוכר

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עיצוב לוגו – כל מה שצריך לדעת

אם יש לכם פרופיל ברשתות החברתיות כגון פייסבוק או אינסטגרם, וודאי יצא לכם להשקיע מחשבה בבחירת תמונת הפרופיל שלכם. תמונת הפרופיל בפייסבוק היא למעשה הפנים שלכם גם באופן מילולי וגם

מבנה מבוטח
ביטוחים
רעידת אדמה – אל תגיד לי זה לא יקרה

אנשים אוהבים להתעלם מדברים מציאותיים שמתרחשים ממש מתחת לאף שלהם. כשמדברים על כדור הארץ ועל איך שאנחנו כבני אדם מכרסמים בו לאט לאט, אנשים אוהבים להתעלם ולהמשיך לקחת עוד קשי

איש משפט
עריכת דין
איך מתרגמים תעודות מחו"ל ומתי צריך נוטריון?

סיבות ומקרים רבים יביאו אתכם לצורך בנוטריון בין אם זה לתרגום מעברית לשפה זרה או משפה זרה לעברית. תרגום תעודות מחו"ל הוא שירות נפוץ מאוד בעיקר עבור אנשים שחזרו לארץ