מדוע כדאי להכיר בתיקון 190

רבים בישראל לא מודעים לתיקון 190 של מס הכנסה, כך שנמנע מהם מידע חשוב שיכול להרוויח עבורם כסף, הטבות ונחת רבה. חשוב להכיר בתיקון כדי להבין מה ההטבות שהוא מקנה ושאתם יכולים לקבל ולהרוויח ממנו. תיקון 190 הוא תיקון בעל השפעה גדולה על אפשרות החיסכון הניצבת בפני מבוגרים שהגיעו לגיל הפנסיה והפרישה. חשוב להכירו כדי לא למנוע מעצמכם הטבות מס רחבות. לפניכם כל הפרטים על מדוע כדאי להכיר בתיקון 190.

 

מהו בדיוק תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה מאפשר שיפור משמעותי בתנאי הפרישה בכל הנוגע למשיכת הכספים הצבורים בקופת הגמל. התיקון מאפשר חיסכון משמעותי בשיעורי המס שעליכם לשלם על הרווחים שצברתם ועל משיכתם מן קופת הגמל. התיקון נוגע למי שצבר כסף בקופת הגמל. במידה וצברתם כסף בקופת הגמל ואתם מעוניינים למשוך אותו כקצבה חודשית לצד הפנסיה – התיקון מאפשר לכם לקבל את הקצבה החודשית ללא מס. ניתן למשוך את הכסף שצברתם בקופת הגמל לאחר גיל 60 באופן חד פעמי ומרוכז, או בצורה ממושכת של קצבת זקנה. הפטור ממס שמקנה התיקון הוא משמעותי ומביא למעשה לחיסכון של עשרות אלפי שקלים בטווח הארוך ולשיפור משמעותי בתנאי משיכת כספי הפרישה. לעוד מידע על תיקון 190 היכנסו – https://t190.co.il.

 

למה כדאי להכיר בתיקון 190 ומה היתרונות שלו?

חשוב להכיר בתיקון 190 כדי להכיר וליהנות מהיתרונות הרבים שהוא מקנה. לפניכם היתרונות העיקריים שהופכים את תיקון 190 לכה משמעותי ורווחי:

 

הטבות מס בעת פדיון הכסף מקופת הגמל

לפי התיקון, במועד הפדיון של הכספים מקופת הגמל באופן של משיכת קצבה חודשית – תהינו מפטור מלא ממס רווחי הון שרשות המיסים לוקחת עבור הפדיון בדרך כלל. לעומת זאת במידה ותבחרו לפדות את קופת הגמל באופן חד פעמי ומרוכז – תיהנו ממס רווחי הון מופחת שעומד על 15% במקום 25%. בנוסף, בהתאם לתיקון העברה וניוד של כספים בין מסלולים בקופות הגמל לא מצריכה מס גם כן.

 

הלוואות בריבית רווחית ואטרקטיבית

התיקון מאפשר לכל מי שצבר בקופת גמל, לקבל הלוואה בתנאי ריבית משופרים ומשתלמים בסך פריים מינוס וחצי בלבד. בהלוואה כזו אף כספי החסכונות משמשים ביטחון להלוואה.

 

הטבות ליורשי קופת הגמל

בהתאם לתיקון, ניתן להגדיר מוטבים לקופות הגמל שיהיו זכאים להטבת מס משמעותית גם כן. ההטבות מתחלקות לשני חלקים, בהתאם לגיל הנפטר המוריש:

  1. במידה והמוריש נפטר לפני כיל 75– המוטבים יזכו לפטור מלא ממס רווחי הון על הכספים בקופה.
  2. במידה והמוריש נפטר בגיל 75 ומעלה –המוטבים זכאים לקבל את החיסכון כולו במס רווח הון של 15% בלבד, או לקבל את החיסכון בקצבה הפטורה ממס.

דמי ניהול ועמלות נמוכות יותר

ההטבות הללו משפרות את תנאי ההשקעה והחיסכון לעומת קופות וחסכונות אחרים. בהתאם לתיקון ולהטבות שמקנה, דמי הניהול ועמלות הקנייה והמכירה שנגבים על החיסכון בקופת הגמל נמוכים יותר משנהוג בהשעות אחרות.

מחשבון ומטבעות כסף על רקע לבן

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניקוי BDI שלילי.
כללי
מתגברים על ה- BDI השלילי – אסטרטגיות להצלחה

בשאיפה לצמיחה אישית ומקצועית, אין זה נדיר להיתקל באמונות שליליות, ספקות וחוסר ביטחון שעלולים להפריע להתקדמות. מדד עיוות האמונה השלילי (BDI) מתייחס להטיות הקוגניטיביות ולמחשבות המגבילות את עצמן המונעות מאנשים

מתיחות
כללי
איזה תועלת אפשר להפיק מאימון אישי?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הקרובים שלנו שלוקחים חלק בהליך של אימון אישי. מדובר באנשים בגילאים שונים, שמגיעים מרקעים שונים וממקומות שונים ברחבי הארץ. עובדה זו גרמה לנו

דולרים
הלוואות
ארבעה יתרונות בהלוואה חוץ בנקאית

בעבר הצרכן הישראלי נאלץ לקחת הלוואות  בעקר מהבנקים, לרוב מהבנק בו הוא ניהל את חשבונו האישי.  עם פתיחת השוק לתחרות החלו גופים פיננסיים חוץ בנקאיים כמו חברות האשראי והביטוח להציע