מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח קריטי למי שיוצא מגבולות הארץ. בארץ יש את ביטוח הבריאות הממלכתי וכך, כל אזרח ישראלי מבוטח במסגרת קופת חולים בביטוח ללא עלות. מי שמעוניין להעלות את רף הביטוח, רוכש ביטוח משלים וביטוח בריאות פרטי. אבל חשוב לזכור כי ביטוחים אלו לא תקפים בחו"ל. ולכן, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח סופר חשוב.

 

מה הביטוח כולל?

ברגע הרכישה חשוב לבדוק מה הביטוח כולל. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו ברגע האמת, בו הוא חווה מקרה העשוי לפצות את בכיסוי ביטוחי, כי הכיסוי הניתן הוא מזערי או לא קיים על מקרים כאלו. חשוב לבדוק כבר ברגע הרכישה את הכיסויים הכלולים בביטוח שרכשתם.

כל ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בעל מאפיינים משלו, בדקו כי הביטוח שלכם לא כולל החרגות ביטוח למקרים להם אתם מעוניינים להיות מבוטחים. יש כיסויים שתוכלו להוריד ובכך גם להוזיל את מחיר הפרמיה. בדקו שהביטוח כולל את הכיסויים הנדרשים לצרכים האישיים שלכם. אם אתם טסים לתחרות ספורט בחו"ל לדוגמא, הביטוח שלכם חייב לכלול ביטוח לספורט אתגרי. וזו רק דוגמא.

מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

האם הביטוח כולל ביטוח כבודה?

ניתן להוסיף לביטוח הנסיעות ביטוח המגן על המזוודה ועל החפצים של המבוטח. חשוב להוסיף סעיף ביטוחי זה כאשר המבוטח טס עם כבודה יקרה, יש לו פריטים יקרים או אפילו מכשירים אלקטרוניים שלא היה רוצה שיגרם להם נזק. בעל ביטוח כזה שהמצלמה נגנבת לו למשל, זכאי לקבל פיצוי כספי מהביטוח.

 

ביטוח ביטול נסיעה – לא רק בקורונה

תוכניות משתנות ואם בעקבות סיבה מוצדקת אתם נאלצים לבטל את הטיסה שלכם, אתם עלולים לספוג את העלויות הנלוות לביטול הטיסה. מי שיש לו ביטוח נסיעות הכולל ביטוח ביטול נסיעה, זכאי לקבל מחברת הביטוח את העלויות הנ"ל והוא לא צריך לספוג דבר על חשבונו.

מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

מה גובה ההשתתפות של הביטוח?

כל חברת ביטוח מבקשת מהמבוטח לשלם במקרה תביעה דמי השתתפות עצמית והיא משלמת רק את גובה הכיסוי המופיע בתקנון הביטוח. לכל חברת ביטוח יש תקנון אחר וכך נוצרים פערים משמעותיים בין הכיסויים השונים. בדקו מה תקבלו מחברת הביטוח לעומת חברה אחרת. כאן צריכים להיות בעלי חוש לקריאת האותיות הקטנות…

 

תקופת הנסיעה – חשוב לעדכן את חברת הביטוח

בביטוח נסיעות לחו"ל גובה הפרמיה המשולמת נקבעת בהתאם לתקופת השהייה הצפויה בחו"ל. כאשר תקופת הנסיעה מתארכת, חשוב לעדכן את חברת הביטוח, בכדי להאריך את תקופת הביטוח, גם אם מחיר הפרמיה יעלה. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי וחבל.

 

לסיכום

בחירת ביטוח נסיעות לחו"ל נראית כעוד משימה שולית וזניחה לפני הטיסה הצפויה. אך כפי שסיכמנו כאן, היא עשויה להיות משמעותית מאד וחשוב לרכוש אותה תוך שימת לב לכל הפרטים הנלווים לה.

מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים ביטוח נסיעות לחו"ל?

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חופשת צלילה
כללי
מתכננים חופשת צלילה בחו"ל? קבלו 4 טיפים חשובים

יציאה לחופשת צלילה בחו"ל מצריכה התארגנות מקדימה, שתאפשר ליהנות מהשהות באופן מקסימלי. כל אחד יודע שזו השאיפה, אך מעטים הם אלה שמכירים את הטיפים שמובילים להכנה נכונה. בשורות הבאות נציג

אדמה חקלאית
השקעות
ההשקעה שלא הכרתם: הכל על השקעה באדמה חקלאית

תוכניות מתאר מקומיות וארציות מאפשרות לרשות המקומית או המועצה האזורית, לבצע שינוי ייעוד של קרקעות. בסיום התהליך בו רשות מקומית משנה את ייעודה הרשום של קרקע מסוימת, הופכת הקרקע החקלאית

דרכון
יעוץ וטיפים
מתי תיסגר האופציה להוצאת דרכון פורטוגלי

אופציית הדרכון הפורטוגלי מעניינת ישראלים רבים, מדובר באפשרות מעשית וריאלית למדי להוצאת דרכון זר שיכול להיות שימושי למטרות, המדיניות העדכנית של פורטוגל לאו דווקא תישאר בשנים הקרובות, ובקרב מומחים בנושא