כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023

מיקרוסופט הינה החברה הציבורית השלישית בגודלה בעולם לפי שווי שוק, לא הייתה חסינה מתקופת הירידה והאינפלציה שהגדירה את שוק המניות של 2022. מניית החברה איבדה מעל 28% בשנה עד היום – וזה טוב יותר מהירידה של 36% מינואר עד תחילת נובמבר. עם זאת, ברמות המחיר הנוכחיות שלה, ועם עסק שנבנה לעמוד בתנאים מאקרו כלכליים קשים, המניה של מיקרוסופט היא קנייה שווה ב-2023. הנה הסיבות.

 

ענן אינטליגנטי – מאבד Steam של מייקרוסופט

כדי להתמודד עם ההשפעה השלילית של האטה בענף ובכלכלה העולמית, מיקרוסופט כבר הודיעה להאט את תהליך הגיוס של עובדים חדשים, כמו גם לפטר עובדים קיימים. לפי ערוצי חדשות שונים, צמצום כוח האדם משפיע בעיקר על הפעילות של יחידות הענן והאבטחה של מיקרוסופט. זה מפתיע, שכן ענן – ובמיוחד אבטחה – סומנו כאזורי צמיחת מפתח עבור מיקרוסופט, כבר משנת 2021.

כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023

מחשוב אישי

חטיבת המחשוב האישי של מיקרוסופט אחראית על כשליש מהמכירות וכוללת מוצרי Windows OEM, תוכן ושירותים של Xbox, פרסום בחיפוש ובחדשות, וכן Microsoft Surface. חטיבת המחשוב האישי האטה כבר ברבעון הרביעי של שנת 2022, והגדילה את ההכנסות רק בכ-2% משנה לשנה ל-14.4 מיליארד דולר.

כמו כן, רבעון ספטמבר סימן האטה נוספת בביקוש העולמי למחשבים אישיים – הירידה החדה ביותר בביקוש מזה למעלה משני עשורים. משקיעים לא צריכים לדרוש לראות כאן יותר מדי מגמות חיוביות. אבל הציפיות כבר כנראה נמוכות מאוד.

 

פרודוקטיביות ותהליכים

בהתחשב ברבעון ספטמבר האחרון של מיקרוסופט, השאלה המרכזית (הפתוחה) היא אודות הביצועים עבור 'פרודוקטיביות ותהליכים'. לפני מספר חודשים העירה הנהלת מיקרוסופט כי התחום צפוי לצמוח בין 12% ל-14% במטבע קבוע או 15.95 מיליארד דולר ל-16.25 מיליארד דולר, בשנת 2024.

למרות שרווחי פרודוקטיביות ומאמצי אופטימיזציה של תהליכים צריכים להיות מפתח עבור עסקים בסביבה כלכלית מאתגרת, המומחים בספק אם עסקים אכן ישקיעו ביוזמות 'אופציונליות' כאלה. כשאר חושבים שההערכה הנמוכה יותר של טווח הנחיית ההכנסות (15.95 מיליארד דולר) תהיה תרחיש סביר יותר.

כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023

עסק לעסק 

חלק מתעלמים מהעסקים של מיקרוסופט הוא רק כמה מלקוחותיה הם עסקים אחרים. אינספור חברות ברחבי העולם מסתמכות על המוצרים והשירותים שלה. עם שירותי ענן, תוכנת Office וגיוס בלינקדאין, זה מושרש בפעילות היומיומית של חברות רבות. זה לא הופך את המניה של מייקרוסופט לעמידה בפני מיתון בשום אמצעי, אבל זה הופך אותה ליותר עמידה למיתון.

הכלכלה עלולה לגרום לצרכנים להאט את ההוצאות, אבל בגלל המוצרים והשירותים החיוניים שמיקרוסופט מספקת, החברה אמורה לצלוח את הסערה ללא פגע יחסית. דברים עשויים להחמיר לפני שהם ישתפרו עבור מניית מיקרוסופט, אבל ברמות המחיר הנוכחיות, זה נראה כמו הזמן להתחיל (או להתחיל להגדיל) את ההימור במניית מייקרוסופט.

 

לסיכום

אם מעניין אתכם נושא המסחר הבבורסה ומסחר במניות החברה האגדית מייקרוסופט? מומולץ לפנות לחברה מומחית שתוכל לסייע ולייעץ לכם, בכל הקשור אל מניית מייקרוסופט. כולל תרחישים כלכליים ומהמורות שצפויות לעבור על החברה בשנה הקרובה, ולהשפיע על ערך החברה.

כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משכנתא
משכנתאות
מאיזה גיל ניתן לקבל משכנתא?

כבר מגיל 17 ניתן לקחת משכנתא. אך חשוב לדעת כי לווה שעדיין לא הגיע לגיל 21, יצטרך להביא ערב משלם להענקת יציבות להלוואה. הרי הבנק בוחן את גובה ההכנסות הקיימות