יצאנו לבדוק! איך לוקחים היום משכנתא?

תהליך לקיחת משכנתא הוא תהליך ארוך ומורכב. אנו נדרשים לעמוד בתהליכים בירוקרטיים מול גופים פיננסיים שונים, להחליט על מסלולים, תמהיל משכנתא וגוף בנקאי מתאים ולהכיר מגוון מונחים חדשים. במאמר הבא אנחנו נפרט את תהליך לקיחת המשכנתא הרווח כיום והמשתלם עבורכם. כל מה שרציתם לקחת על תהליך לקיחת משכנתא.

 

שלב 1: קבלת אישור עקרוני מהבנק ללקיחת משכנתא

הצעד הראשון לקראת לקיחת הלוואת משכנתא הוא הגשת פרטי מבקש ההלוואה לבנק לצורך קבלת אישור עקרוני. מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות או לשירות של חברת ייעוץ משכנתאות על מנת להבין מהו הגוף הבנקאי המציע את מסלול המשכנתא המשתלם ביותר עבורכם וכן אילו מסמכים יש להגיש על מנת לקבל אישור עקרוני מהבנק. חברת הייעוץ תולכו לבצע עבורכם את ההליך ובכך לחסוך מכם הרבה טרטור והגשת טפסים מתישה.

 

טיפים לקראת הסכמת הבנק העקרונית:

  • חשוב לסכם מראש את מחיר הדירה עם המוכר על מנת לבוא עם בקשה לסכום מוגדר מראש לצורך הלוואה. הצגת הסכום בפני הבנק תציג אתם כרציניים וכן תאפשר בדיקה מדויקת האם אתם יכולים לעמוד בהחזרי המשכנתא לבנק.
  • ודאו שבתקופת תהליך חתימה על חוזה משכנתא לא חלים שינויים לרעה בסעיף ההכנסות שלכם. ירידה ברמת ההכנסות במהלך הגשת הבקשה וחתימה על ההסכם עלולה לשנות את החלטת הבנק בנוגע להסכמתו.
  • בקשו אישור עקרוני ממספר בנקים על מנת להשוות את הצעות המשכנתא של מספר בנקים, כך תוכלו לבחור במסלול המשתלם ביותר עבורכם מבין כל הבנקים.

משכנתא

שלב 2: תמהיל משכנתא

תוכנית החזרי המשכנתא מכונה תמהיל משכנתא. קיימים עשרות סוגי מסלולי משכנתא הנבדלים בסוג הריבית ומהווים גורמי השפעה משמעותיים על גובה ההחזרים החודשיים.

מומלץ לחלק את סכום ההחזר למספר מסלולים על מנת לפזר את הסיכונים. כך לדוגמה, מומלץ להגדיר שליש מהסכום להחזר בריבית פריים, שליש מהסכום בצמוד למדד ושליש בריבית קבועה. שלב זה הוא השלב המהותי והחשוב ביותר ועל כן מומלץ להתייעץ עם חברת ייעוץ משכנתאות שכן לתמהיל המשכנתא השפעה גבוהה על מחיר החזרי המשכנתא החודשיים לאורך השנים.

 

שלב 3: מו"מ וחתימת חוזה

בשלב זה יש לדון עם פקיד בנק לענייני משכנתאות על גובה הריבית, מומלץ ליווי של יועץ משכנתאות במידה ואינכם בקיאים בעולם הריביות של תחום המשכנתא כיוון שביטחון עצמי והצגת פוטנציאל החזר גבוה עשויה להפחית לכם את גובה הריביות בצורה משמעותית.כעת יש להציג הסכם רכישה של הדירה, כאשר החתימה הסופית על המשכנתא תתרחש תוך 24 ימים ממועד החתימה על תנאי המשכנתא.

משכנתא

שלב 4: פותחים תיק משכנתא

בשלב זה יש להשיג מספר טפסים חשובים עד לחתימה על המשכנתא:

  • ביטוח משכנתא
  • ייפוי כוח נוטריוני
  • רישום ברשם המשכונות
  • כתב התחייבות של המוכר
  • העברת אזהרה
  • אישור שמאי

 

קבלת אישור מהבנק והעברת הכסף

לאחר קבלת אישור בנקאי על המשכנתא הכסף יועבר ישירות למוכר הדירה. מזל טוב ויישוב טוב בדירה החדשה!

משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון
השקעות
האם השקעה בחברת סטארטאפ בהכרח תניב לכם כסף

תחום ההייטק נתפס החל משנת 2020 כקטר הצמיחה של המשק הישראלי. חברות ישראליות שהונפקו בשווי של עשרות מיליוני דולרים בבורסות ברחבי העולם. אך אותן חברות התחילו את דרכן כעסק קטן

בלוג בדרך שלך
How to mortgage a car

Do you need a loan and have you thought about using your car ? Here's what you need to know and how to avoid unpleasant surprises. Let's start then from the beginning, that is, to tell you what

טופס מועמדות
טיפים פיננסים
קורות חיים באנגלית מתי ולמה

בעידן המודרני של היום כבר לא מספיק לכתוב רק קורות חיים בעברית. למרות שזו משימה פשוטה יותר עבורנו – דוברי עברית כשפת אם, יש דרישה לא קטנה בשוק העבודה לשליחת