ההשקעה שלא הכרתם: הכל על השקעה באדמה חקלאית

תוכניות מתאר מקומיות וארציות מאפשרות לרשות המקומית או המועצה האזורית, לבצע שינוי ייעוד של קרקעות. בסיום התהליך בו רשות מקומית משנה את ייעודה הרשום של קרקע מסוימת, הופכת הקרקע החקלאית לקרקע שאותה ניתן למכור ליזמים שיבנו עליה בתי מגורים, שטחי מסחר וכו'.

מי שמחליט לרכוש קרקע בדיוק בשלב הזה, מפחית סיכונים ונהנה מרווח נאה. רכישתה של קרקע שסיימה לא מכבר הליך הפשרה היא עסקה מעולה, היא מונעת המתנה לסיומם של הליכים ביורוקרטיים, חוסכת זמן וכסף. קרקעות כאלה ניתן למצא כמעט בכל מקום בארץ.

 

מדוע להשקיע בקרקע מופשרת?

ישנן עדין מספיק קרקעות למכירה בישראל של 2023 אולם, קרקעות שסיימו תהליך הפשרה הן קרקעות חמות וכדאיות במיוחד. ברוב מוחלט של המקרים, מדובר בקרקע שעברה שינוי ייעוד מחקלאות לבנייה של מגורים, שטחי מסחר, משרדים ועוד. ישראל מדינה קטנה וברור לכל שלא רחוק היום בו תחסרנה קרקעות חדשות לבנייה ולכן, קרקעות חקלאיות רבות עוברות שינוי ייעוד.

השקעה בקרקע המיועדת להפשרה או כזאת שסיימה הליך הפשרה זה עתה, היא השקעת מקרקעין מהטובות ביותר שיש. קרקע מופשרת תייצר עבור המשקיעים די מהר רווחים נאים ביותר. קרקע מופשרת היא קרקע שאושרה על ידי ועדות התכנון המקומיות והמחוזיות.

אדמה מופשרת

דגשים חשובים

כשאתם רוכשים קרקע שעברה שינוי ייעוד מחקלאות לבנייה עליכם לקחת בחשבון מספר דברים:

  • השטח נטו שמוזכר במפות ייהפך לשטח ברוטו מכיוון שהרשות תשאיר מקום לפיתוח מקומי: כבישים, מדרכות, כיכרות, חניות, גני שעשועים וכו'.
  • הרשות המקומית עלולה להפקיע חלק מהקרקע לטובת שטחים ירוקים במטרה לשמור על איכות הסביבה (הדבר בהחלט משרת גם את המשקיעים).

 

השקעה באדמה חקלאית העומדת בפני שינוי ייעוד או כבר עברה שינוי ייעוד, מייצרת פוטנציאל רווחים שלא ניתן למצא בעסקאות מקרקעין אחרות. חשוב לקבל ליווי מקצועי מעורך דין המתמחה במקרקעין, על מנת לא להסתבך בשום שלב של התהליך.

 

חברות המתמחות בנושא

החלק אולי הקשה ביותר, בדרך לעסקת מקרקעין מניבה, בקרקע שעברה שינוי ייעוד הוא, איתור הקרקע בשלב המדויק ביותר. ישנן חברות המתמחות בדיוק בעניין זה, הן עוסקות כל העת באיתור של קרקעות, במצבי הפשרה שונים, אותן הן בודקות ולאחר מכן מציעות ללקוחותיהן, תוך כדי ליווי מלא של העסקה עד חתימתה.

אין ספק שמדובר בקיצור דרך למרות, שמדובר בקיצור דרך שיעלה לכם כסף. מי מכם שמוכן לשלם ומעדיף לוותר על תהליך האיתור העצמאי, יכול בהחלט להיעזר באחת מחברות אלה. כמו תמיד, לפני שתחתמו על נייר כלשהו, בדקו את החברה, בדקו את הנתונים וכדאי שיהיה לכם עורך דין מקרקעין שידאג לאינטרסים שלכם.

חברות

קרקע חקלאית שטרם עברה הפשרה

קיים יתרון מובהק בהשקעה בקרקע חקלאית שטרם עברה הפשרה, מדובר בקרקע שניתן לרכוש במחיר מאוד זול ומיד לאחר תהליך ההפשרה, היא כבר תהיה שווה הרבה יותר כך, שפוטנציאל הרווח הוא עצום.

אדמה חקלאית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ביטוח חבות מעבידים
ביטוחים
מה הוא ביטוח חבות מעבידים

ביטוח חבות מעבידים הוא סוג של פוליסת ביטוח המעניקה כיסוי למעסיקים למקרה שעובד נפצע או חולה כתוצאה מעבודתו. כיסוי ביטוחי זה נדרש לרוב על פי חוק ונועד להגן הן על

בית וכסף
נדל"ן
איך לבחור השקעת נדל"ן משתלמת

עולם הנדל"ן הינו עולם רחב ומורכב שיש צורך להיות בקיאים בפרטיו כדי לבצע השקעות נכונות בלי לטעות. משום שמדובר בעולם גדול כל כך האפשרות לעשות טעות הרת גורל ולהשקיע בנכס

הר הביטוח ראשית
טיפים לביטוחים
הר הביטוח – יוזמה פרטית או ממשלתית?

ביטוח מבנה או דירה? ביטוח חובה, מקיף או צד ג'? ביטוח חיים, בריאות או אולי שיניים? סיימתי לשלם על הביטוח הקודם לפני שהתחלתי לשלם על הביטוח הנוכחי? כל אלו ועוד

בלוג בדרך שלך
How to mortgage a car

Do you need a loan and have you thought about using your car ? Here's what you need to know and how to avoid unpleasant surprises. Let's start then from the beginning, that is, to tell you what