הר הביטוח – יוזמה פרטית או ממשלתית?

ביטוח מבנה או דירה? ביטוח חובה, מקיף או צד ג'? ביטוח חיים, בריאות או אולי שיניים? סיימתי לשלם על הביטוח הקודם לפני שהתחלתי לשלם על הביטוח הנוכחי? כל אלו ועוד שאלות רבות נוספות הן שאלות שעולות באופן תדיר בקרב מבוטחים רבים, בתחומים רבים ומגוונים. על כל השאלות האלו, מיזם חדש בשם הר הביטוח, שהוא גם נושא מאמר זה, יכול לענות בדקות ספורות.

 

הר הביטוח – הצורך והרעיון שמאחורי המיזם

הר הביטוח הינו מיזם ממשלתי ולא פרטי, שיזמה בשנים האחרונות רשות שוק ההון ביטוח וחסכון ("הרשות"). הרשות הינה הגורם הממשלתי המפקח, היינו הרגולטור, של תחום הביטוח, הפנסיה ועל פעילות הבנקים וחברות הביטוח בישראל.

בדומה ליתר הרגולטורים בשוק הפיננסי, אחת מן המטרות של רשות שוק ההון הינה להגן על האינטרסים של הצרכן הממוצע אל מול הבנקים וחברות הביטוח, שהינם גופים פיננסיים חזקים וגדולים, אולי מהחזקים בישראל. במצב של פערי כוחות, מידע ויכולת, לעיתים עלולים להיווצר פערים לטובת החברות והבנקים. אחד מן הפערים, שהוליד את מיזם הר הביטוח, הינו העובדה שלמבוטחים רבים אין מספיק מידע בנוגע לפוליסות הביטוח שלהם, הכסף שאולי מגיע להם, ועוד.

מצב נוסף שמיזם הר הביטוח נועד לסייע לו הינו מצב של כפל ביטוחי. כפל ביטוחי הינו מצב שבו אנשים משלמים על שתי פוליסות שונות אשר מכסות את אותם הדברים, אך במקרה של הפעלת הפוליסה, לא יוכלו לקבל פיצוי כפול. כלומר, ישנו תשלום שהולך "לפח", ללא סיבה.

מצבים אלו הולידו את מיזם הר הביטוח, אשר נועד לסייע לאנשים לדעת אילו ביטוחים קיימים על שמם, בכלל תחומי הביטוח, אילו מהם פעילים ואילו לא, והאם הם נמצאים במצב של כפל ביטוח.

 

הר הביטוח – כיצד השירות עובד?

לאחר שהסברנו על הצורך והרעיון שמאחורי הר הביטוח, הגיע הזמן להסביר על השירות עצמו.

תחילה, עליכם להיכנס אל אתר האינטרנט, באמצעות המחשב או הטלפון הסלולרי. לאחר הכניסה אל האתר, תגיעו אל החלון הראשי, שם תראו שני חלונות מרכזיים, הראשון הינו "מה אמצא על שמי" והשני הינו "מה אמצע על שם קרוב שנפטר". שני החלונות מאפשרי להגיע אל מידע רלוונטי על שם אדם כלשהו.

לצורך הדוגמה, נבחר בחלון מה אמצא על שמי, ונלחץ על הרובריקה "חיפוש ביטוחים על שמי". לאחר הלחיצה, נגיע לחלון הזנת פרטים אישיים ושאלות זיהוי, שבו תצטרכו למלא פרטים כדוגמת מספר תעודת זהות, תאריך ההנפקה ושאלות זיהוי נוספות. לאחר הזנת פרטי הזיהוי, נלחץ על הרובריקה "צפייה בתיק הביטוחי".

בחלון הצפייה בתיק הביטוחי יוצגו בפנינו כלל פוליסות הביטוח הרשומות על שמכם. בחלון זה יופיעו שלוש אפשרויות, "כללי", אשר מכיל ביטוחי רכב, דירה וכד', "בריאות", אשר מכיל ביטוחי בריאות למיניהם, ו"חיים", אשר מכיל את ביטוחי החיים השונים.

בכדי לצפות בביטוחי הרכב למשל, עליכם ללחוץ על רובריקת "כללי", ולאחר הלחיצה תועברו לדף המסכם את כלל הפוליסות הקיימות על שמכם בתחום הרכב. אפשרות נוספת שקיימת הינה הפקת דוח עבר ביטוחי לרכב, אשר מעיד על היעדרן/קיומן של תביעות ביטוח בתחום הרכב בשלוש השנים האחרונות, כפי שנדרש בעת חידוש ביטוח רכב.

 

הר הביטוח – סיכום

אם כך, הר הביטוח הינו מיזם ממשלתי של הרגולטור בתחום זה – רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, שהינו חינמי לחלוטין ומטרתו לסייע למבוטחים ישראלים רבים בתחומים שונים לדעת אילו פוליסות רשומות על שמם, אילו כספים מגיעים להם או האם הם נמצאים במצב של כפל ביטוח – והכל תוך מספר דקות בודדות.

הר הביטוח

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עיר מגורים
נדל"ן
היכן יש קרקעות בישראל שעדיין לא הופשרו?

חושבים על להשקיע בנדל"ן, ומחפשים קרקעות בעלות נמוכה עם תשואה גבוהה? קרקעות שעדיין לא הופשרו יכולות להיות אופציה טובה בעבורכם. אבל מה זה בכלל אומר? המשיכו לקרוא את המאמר הבא

רכב
ביטוחים
הכירו את ביטוח עמדות הטעינה לרכבים חשמליים

השימוש ברכבים חשמליים בישראל עולה ועולה כל חדש מחדש. שוק הרכב הישראלי מציע מגוון גדול של כלי רכב חשמליים המאפשרים לבעל הרכב לחסוך בעלויות הדלק. בעל הרכב מקבל עמדת טעינה

איך לכתוב קורות חיים שיגרמו למעסיק הבא שלך להתקשר
טיפים פיננסים
איך לכתוב קורות חיים שיגרמו למעסיק הבא שלך להתקשר

קורות חיים משמשים ככרטיס הביקור שלכם מול מעסיקים פוטנציאליים, והטובים שבהם עשויים להקנות לכם כרטיס כניסה לתהליכי מיון בחברות השונות. לכן, חשוב להשקיע, לחשוב ולהתייעץ בתהליך כתיבת קורות החיים. אז