האם אפשר לערוך הסכם שכירות דירה ללא עו"ד?

כל אחד יכול להוריד חוזה שכירות סטנדרטי מהאינטרנט, לעשות בו כמה שינויים קלים כדי להתאים אותו לצרכים המדויקים ולחתום.

אבל האם חוזה כזה מתאים לכל סוג של הסכם שכירות? האם באמת כדאי לחתום על חוזה סטנדרטי ללא ליווי של עו"ד?

 

למה צריך חוזה שכירות?

תפקידו של חוזה שכירות, כמו כל חוזה אחר, הוא להתייחס אל תרחישים אפשריים בעתיד ולהציע להם פתרונות ברורים, כדי למנוע מחלוקות סביב נושאים שונים, כמו עזיבת הנכס על ידי השוכר לפני תום הזמן המוגדר בחוזה, הפסקת השכירות על ידי בעל הנכס ועוד.

אלא שחשוב לזכור – כאשר מדובר על חוזים בתחום הנדל"ן (והרי חוזה שכירות נמצא בתחום זה) חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין נדל"ן.

 

נושאים שצריכים להיכלל בחוזה שכירות דירה

נוסף על נושא התשלום ומועד תום החוזה, יש להתייחס בחוזה שכירות לנושאים רבים נוספים, כמו אחריות השוכר לשלמות הדירה וכל אשר בתוכה, האם השוכר צריך לצבוע את הדירה בתום השימוש בה? מי נושא בעלויות התיקונים? מה פרק הזמן שבעל הנכס יכול להשהות תיקונים מסוימים הנמצאים באחריותו ועוד.

בנוסף, החוזה צריך לספק הגנה נאותה לשוכרים, כמו למשל אופציה להארכת החוזה ללא העלאת דמי השכירות, הודעה מוקדמת על עזיבה, ועוד.

לבסוף, יש לדאוג כי כל תנאי החוזה יהיו חוקיים והוגנים, כדי להבטיח שבמידת הצורך, החוזה יהיה תקף גם בבית המשפט.

 

בירורים לפני עריכת חוזה שכירות דירה

לפני עריכה, או חתימה על חוזה שכירות דירה, על בעל הנכס לבצע כמה בירורים, שיסייעו לו למנוע אי הבנות, בעיות והפסדים כספיים בעתיד:

  • יש לבדוק מה מטרת השוכר ולוודא כי הוא אכן מתכנן להתגורר שם בעצמו, עם בני משפחתו, בני זוג וכן הלאה. זאת כדי להבטיח כי השוכר אינו מנסה להקים עסק בתוך הנכס, להשכיר אותו לדיירי משנה וכן הלאה.
  • מומלץ להכין פרוטוקול חזקת דירה, בו בעל הנכס פרט את כל הציוד, החפצים והרהיטים הנמצאים בנכס, כדי להבטיח כי בתום החוזה, הדיירים ישאירו בנכס את כל מה שהיה בו מלכתחילה ללא פגע וללא חסרים.
  • יש לוודא כי לשוכר יש חשבון בנק פעיל ותקין, כדי לא להיקלע לבעיות שונות סביב נושא התשלום בעתיד וכן כדי להבטיח כי לא מדובר באדם בעל קרע בעייתי.
  • מומלץ לבטח את השוכרים, כמו גם את הדירה עצמה, מפני כל נזק שעלול להיגרם במהלך שהותם, כדי לספק לכם כיסוי ביטוחי "לצד ג'".

 

לסיכום

כפי שניתן לראות, חוזה שכירות לדירה אינו עניין של מה בכך ויש הרבה נושאים שאינם מפורטים בחוזה סטנדרטי, אותם כדאי לכלול בחוזה. במיוחד כאשר מדובר על נכס בעל אופי מיוחד, ערך גבוה וכן הלאה – כדאי להיעזר בשירותיו של עו"ד מקרקעין, אשר מכיר היטב את התחום ויכול להגן עליכם מפני השלכות שונות של השכרת הנכס.

 

לחיצת יד

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עסקת מקרקעין
נדל"ן
למה חשוב לקחת ליווי משפטי בעת עסקת נדל"ן?

עסקאות נדל"ן הן מהצעדים המשמעותיים ביותר שאדם יכול לבצע במהלך חייו, בין אם מדובר ברכישת דירה ראשונה או בהשקעה נוספת בנכסי נדל"ן. מכיוון שמדובר בעסקאות גדולות הכרוכות בסכומי כסף עצומים

דולרים
השקעות
4 סוגי ההשקעות האלטרנטיביות שכדאי לך להכיר

בשנים האחרונות, השקעות אלטרנטיביות הפכו לאחד המושגים הכי חמים בשוק ההשקעות. בעצם, מדובר בהשקעה מחוץ לשוק ההון. שוק ההון אינו יציב במיוחד, ועשויות להיות בו תנודות חדות. השקעה בשוק ההשקעות

כספים וחסכונות
גריל גז – השוואה פיננסית

בעשור האחרון גריל הגז הופך להיות אחד המוצרים המבוקשים ביותר- בעיקר בשל מגוון היתרונות הרבים שיש לזכותו. בשל הביקוש הרב שיש למוצר, החלו עוד ועוד חברות להציע גרילים שונים למכירה.