המצב הכלכלי במשפחה קשה? אלו הן נקודות האור בשבילכם

מציאות היום יום בישראל מביאה לא מעט אנשים למצב כלכלי קשה, בייחוד בתקופת הקורונה – אשר הביאה לסגירת בתי עסק רבים ולזינוק עצום במספר המובטלים בארץ. אם אתם נמצאים בתקופה של חוסר ודאות, והמצב הכלכלי שלכם קשה – אלו הדרכים בהן תוכלו לנסות לצאת מהמצב.

 

סדנאות להתנהגות כלכלית נכונה

חלק ניכר מהאנשים שנמצאים בקשיים כלכליים, מעידים כי הם הגיעו למצב זה עקב התנהלות כלכלית לא נכונה. על מנת לשפר את ההתנהלות הכלכלית, ולהכיר אספקטים שונים שנוגעים לכסף ולהוצאות בחיינו (מערכת המיסוי, הלוואות, משכנתא, אוברדרפט ועוד), ישנן סדנאות שנועדו בדיוק כדי לענות על צורך זה.

נראה שבאף שלב בחיינו אין גורם מקצועי שבאמת מלמד אותנו כיצד להתנהל עם הכסף שלנו, ולנהל את ההוצאות וההכנסות שלנו בצורה חכמה. סדנאות להתנהלות כלכלית נכונה יכולות לתת לכם את הכלים הבסיסיים, ולעזור לכם לדעת איך ניתן לחסוך בהוצאות ולהגדיל את ההכנסות.

 

נקודות זיכוי במס הכנסה והחזרי מס

רשויות המס בישראל מכירות במספר נתונים אישיים של האזרחים בה, ומעניקות נקודות זיכוי במס הכנסה בהתאם למצבכם.

מצבים אלו עשויים להיות עקב מצב כלכלי, מצב משפחתי (לידה, גירושין, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, משפחות חד הוריות), מצב תעסוקתי (מעבר בין עבודות, שינויים בגובה המשכורת החודשית, פיטורים ממקום העבודה, פיצויים, תקופת אבטלה ועוד), מצב בריאותי (עיוורון או נכות, מחלה קשה, מחלת הסרטן, קרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא במוסד סיעודי) ועוד מצבים רבים.

אם מגיעות לכם הטבות מס, וכבר שילמתם מס בשיעור רגיל – מגיעים לכם החזרי מס על ההפרש. על הבדיקה להחזרי מס נדון בהמשך, אך אם הבדיקה הראתה שאתם בעלי זכאות להחזרי מס – תוכלו להגיש את הבקשה הרשמית לרשויות המס. חשוב לומר שניתן להגיש את הבקשה גם בצורה רטרואקטיבית – עד 6 שנים אחורנית.

 

איך תוכלו לבדוק את זכאותכם להטבות המס?

כדי לבצע את בדיקת הזכאות להחזרי מס, תוכלו להיכנס לאתר החזרי מס. באתר תמצאו מחשבון לחישוב הזכאות – שם תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים (שם מלא, מספר טלפון, האם אתם גרושים ומשלמים דמי מזונות, האם אתם בעלי תואר אקדמי ועוד), וכן פרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.

הבדיקה באתר ניתנת ללא עלות וללא התחייבות כלשהי, והיא נועדה אך ורק לרווחתכם האישית. רשויות המס מנצלות את העמימות הרבה שיש לציבור בעניין זה, ואינן מנדבות מעצמן להחזיר לכם את הכספים שמגיעים לכם. עם זאת, בעקבות תקופת הקורונה והמשבר הכלכלי שהיא הביאה איתה, יותר ויותר ישראלים מתחילים לגלות את זכאותם להחזרי מס – שיכולה להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים. חבל לוותר על ההזדמנות לקבל החזרים כספיים מהמדינה – מגיע לכם לקבלם!

 

המצב הכלכלי

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תכונה
נדל"ן
איך למצוא שוכרים איכותיים לנכס שלי?

בתור בעלי נכס להשכרה, אחת מהעדיפויות העליונות שלנו היא למצוא שוכרים אמינים ואחראים לנכס שבבעלותנו. שוכרים איכותיים לא רק מבטיחים הכנסה קבועה משכירות אלא גם עוזרים לשמור על ערך הנכס

דולרים
הלוואות
ארבעה יתרונות בהלוואה חוץ בנקאית

בעבר הצרכן הישראלי נאלץ לקחת הלוואות  בעקר מהבנקים, לרוב מהבנק בו הוא ניהל את חשבונו האישי.  עם פתיחת השוק לתחרות החלו גופים פיננסיים חוץ בנקאיים כמו חברות האשראי והביטוח להציע

צרור מפתחות וחתימה
נדל"ן
האם קיימות דירות חדשות למכירה ביד אליהו?

שכונת יד אליהו התל אביבית מאופיינת בתשואה יחסית גבוהה לדירותיה, אך האם היא מציעה גם דירות חדשות לגמרי למכירה? רכישת דירה יכול להיות לצורך אכלוס של הקונים או כהשקעת נדל"ן