מתי זה הזמן הטוב ביותר למשוך כסף מקרן ההשתלמות?

קרן השתלמות היא אפיק חסכון טוב ומומלץ ביותר המוענק לשכירים על ידי המעסיק ונלקח על ידי עצמאים בכדי לייצר אפיק חיסכון. הקרן נהנית מתנאי מס משופרים, אך כל זה נכון אם לא וגעים בה. אז מה הזמן הטוב ביותר למשוך כסף מקרן השתלמות? התשובה בגדול שעדיף לא לגעת בה, אבל אם כבר כן, אז הנה שאר התשובות.

 

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא סוג של אפיק חיסכון ההופך פופולארי מאד בשני העשורים האחרונים, הוא מיועד למעשה כמעט לכל עובד, שכיר עצמאי ואפילו חברי קיבוצים כיום מחזיקים בקרן שכזאת. הדבר הטוב ביותר בקרן ההשתלמות היא הטבות המס הנוחות שהיא מאפשרת על ההפקדות והרווחים שבה, ומעל הכל האפשרות להנות מכלל הרווחים שבה לאחר שש שנים ללא תשלום מס כמו במסלולים אחרים.

בישראל נכון להיום אין אפיקי חסכון עם הטבות זהות לאלו של קרן ההשתלמות. השם של הקרן נובע מכך שבעבר יועדו כספי החיסכון לטובת השתלמויות מקצועיות, כיום החסכון הוא כללי לטובת החוסך. כיום ישנן סוגים רבים של קרנות השתלמות המנוהלות על ידי גופים שונים והן שונות זו מזו בתנאים השונים ובאפיקי ההשקעה של הסכומים.

כמו כן הקרנות השונות מאפשרות הלוואה מקרן השתלמות בתנאים ונסיבות שונות. האופן שבו פועלות קרנות ההשתלמות השונות מושפע ממסלולי ההשקעה ודמי הניהול אותן גובות הקופות המנהלות את אותן קרנות, כיום יכול כל אחד לבחור קרן השתלמות שמסלולי ההשקעה שלה שונים.

מהי קרן השתלמות

איך מושכים כסף מקרן השתלמות

הרעיון העומד מאחורי קרן ההשתלמות הוא חיסכון לזמן קצר. החוסך מפקיד סכומי כסף קבועים במשך שש שנים ובסיומם הוא נהנה מהסכום הצבור כולל הרווחים שהסכום עשה בשוק ההון ללא צורך בתשלום מיסים על הרווחים הללו. עם זאת עומדת לזכות החוסך בקרן ההשתלמות אפשרות למשוך את הכסף בשלב מוקדם יותר, לאחר שלוש שנים אם הוא עומד באחד התנאים הבאים :

  • משיכת הכסף לצרכי השתלמות מקצועית בארץ או מחוץ לה, או לטובת שיפור ושדרוג תחום העיסוק. יש לציין שלימודים אקדמאיים לא נכללים בהטבה זאת. ישנן פעילויות וסיורים מקצועיים היכולים להיחשב כהשתלמות, מומלץ לוודא טרם בקשת המשיכה האם היא עומדת בתנאי החוק, זאת על מנת להימנע מתשלום מס.
  • הגעת החוסך לגיל הפרישה הקבוע בחוק. כיום הוא עומד על 62 שנים לנשים ו67 שנים לגברים
  • כל משיכה של כסף שלא עומדת באחד משני הקריטריונים הללו תחייב את מושך הכסף בתשלום של 47% למס הכנסה על הסכום המבוקש.

איך מושכים כסף מקרן השתלמות

מתי הכי טוב למשוך כסף מקרן השתלמות?

חשוב לציין שבכל הנוגע לקרנות השתלמות ההעדפה הברורה היא לא לגעת בסכומים הנחסכים בה עד לסיום תקופת שש השנים. יש לקרן השתלמות יתרונות רבים בעיקר בתחומי המס ולכן פחות מומלץ למשוך ממנה כסף או לבצע הלוואה מקרן השתלמות. הזמן הטוב ביותר למשיכת הכסף הוא כאמור בסוף תקופת שש השנים, אז מלא הסכום יכול לעבור אליכם, או כפי שהוסבר בעת הגעה לגיל פרישה.

האפשרות השנייה בעדיפותה היא כעבור שלוש שנים בהתאם להגבלות הקיימות ובמידה ואתם עומדים באחד משני התנאים שפורטו לעיל. אפשרות שלישית והפחות מומלצת היא לקיחת הלוואה מקרן השתלמות. זהו פתרון בו תוכלו לקבל באופן מהיר את ההלוואה הדרושה לכם, אך תאלצו לשלם בגין הרווחים של הסכום שתבקשו מס בגובה 47%.

חשוב לציין שקרן שנמשך ממנה כסף, גם אם לא מלא הסכום הקרן תמשיך לחסוך עבורכם עד סוף התקופה את הסכום הקיים בה, אך לא תוכלו להפקיד בה סכומים חדשים.

מתי זה הזמן הטוב ביותר למשוך כסף מקרן ההשתלמות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ראיון עבודה
עסקים
3 דרכים לגיוס עובדים לעסק שלכם

יש לכם עסק ואתם חושבים שהגיע הזמן להעסיק עובדים. חשבתם אולי שזה יהיה הרבה יותר פשוט אבל נתקלתם בתהליך שהוא פחות מוכר לכם וקצת יותר מורכב ממה שציפיתם. במאמר הזה

מבנים
נדל"ן
דירות זולות במערב ראשון לציון

האם באמת קיימות עדיין דירות זולות ? האם אפשר למצוא דירה בבניין מסודר וחדש יחסית ובמחיר משתלם ? והאם כל הדברים האלו יחד יכולים להתקיים בעיר ראשית כמו ראשון לציון.