מה ההבדל בין תיווך לשכירות לתיווך במכירת נכס

עולם הנדל"ן הולך ונהיה מורכב יותר ומבלבל יותר עם השנים.

במדינת ישראל של היום, יש קושי רב בבניית ההבנה לגבי אזורי מסחר עדיפים, ובגלל זה אזרחים רבים פונים למשרדי נדל"ן.

ישנה עוד אי וודאות לגבי ההבדלים בין תיווך להשכרה ותיווך למכירה.

מאמר זה מרכז את ההבדלים המרכזיים, לנוחיותכם כמובן.

 

עמלת מכירה והשכרה

בראש ובראשונה, עומד העניין הכספי. ממנו נגזרים כל שאר ההבדלים, ומיד תבינו למה. כשמדובר השכרת נכס דרך סוכנות תיווך, יש עמלה על המציאה שלכם מאחר ויש גורם מתווך מעורב. דמי התיווך הם חד פעמיים בשתי המקרים, אך כמו שאתם מבינים – יש הבדל בין שכירות לרכישה. דוגמה מצוינת להבדלים ומשמעויות של כך תוכלו למצוא באתר של המתווכים החזקים.

העמלה על שכירות תהיה בדרך כלל בהיקף של עד פי 2 מדמי השכירות החודשיים, וזה במקרה חריג. עמלת התיווך ברכישת נכס תהיה גבוהה מאוד, שכן היא נגזרת ממחיר הנכס המדובר ומתפרשת באחוז מסוים מערכו, וזה גבוה הרבה יותר מדי תיווך עבור נכס בשכירות.

 

תמורה עבור ערך

כדי למקד את הדוגמאות וההסברים, נמקד את פסקה זו לאזור אחד. לדוגמה: דירות להשכרה בדרום. דירה להשכרה עבור סטודנטים בקרבת אוניברסיטת בן גוריון תעלה בשכר חודשי עד 2,300 ₪ וזה תלוי במצב הדירה והמתקנים המוצעים במסגרת החוזה. במידה ומצאתם דירה דרך סוכנות תיווך, תתבקשו לשלם עד פי 2 משכר הדירה, משמע 4,600 ₪. עבור סכום זה אתם מקבלים תמיכה מלאה של סוכנות התיווך בתיקוני בלאי סביר, תשתיות הבניין ואולי אפילו חנייה בטאבו של הדירה.

בניגוד לכך, כאשר קונים דירה או בית פרטי מסוכנות תיווך, משלמים את דמי התיווך עבור הנכס ולאחר מכן האחריות, הרישום במקרקעי ישראל וכל הבירוקרטיה עוברת להיות על שמכם.

 

האם משתלם להשתמש בשירותי תיווך

התשובה היא חד משמעית כן. כמובן, שמשתנה זה הוא תלוי מקרה ומה ההיצע לנכסי נדל"ן באזורכם. סוכנות תיווך תעזור לכם להוריד מהלחץ ולסייע לכם בהיבטים המשפטיים, בירוקרטיים ואפילו בדמי התשלום.

 

איך מוצאים סוכנות תיווך טובה

הפתרון הטוב ביותר הוא לסקור את השכונות השונות ולשאול את המקומיים לגבי מקום מומלץ. תתפלאו, אך עדיין יש מידע יעיל גם בעיתונים המקומיים. סממן לסוכנות תיווך טובה הוא דמי התיווך ומה השירותים המוצעים.

 

מילים אחרונות על נדל"I

נכסי נדל"ן במדינת ישראל יכולים להיות עסק נפיץ מאוד. רק לפני כמה חודשים קרס בניין מגורים באשדוד בגלל הפרת תקנות בנייה. נכס טוב הולך הרבה מעבר לסוכנות תיווך טובה אלא עוסק גם בטיב הבנייה ובחברה המוציאה לפועל. מה שבטוח, סוכנות תיווך איכותית לעולם לא תתעסק עם מבנים שלא עומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר של משרד התקנים של ישראל.

קניית נכס

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כספים וחסכונות
גריל גז – השוואה פיננסית

בעשור האחרון גריל הגז הופך להיות אחד המוצרים המבוקשים ביותר- בעיקר בשל מגוון היתרונות הרבים שיש לזכותו. בשל הביקוש הרב שיש למוצר, החלו עוד ועוד חברות להציע גרילים שונים למכירה.

ביטוח לאשר
ביטוחים
איך ביטוח קבוצתי תורם לחברה שעושה אותו?

בנוף העסקי התחרותי של היום, חברות מחפשות כל הזמן דרכים למשוך ולשמור על כישרונות מובילים. היבט מכריע אחד שיכול לתרום באופן משמעותי לשביעות רצון העובדים ולהצלחת החברה הכוללת הוא מתן

תאונת עבודה
עריכת דין
תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

פעמים רבות, אנשים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם לאחר תאונת עבודה. במאמר הבא קיבצנו לכם את המידע שחשוב להכיר אם חוויתם תאונת עבודה. וכעת, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה