האם השקעה בחברת סטארטאפ בהכרח תניב לכם כסף

תחום ההייטק נתפס החל משנת 2020 כקטר הצמיחה של המשק הישראלי. חברות ישראליות שהונפקו בשווי של עשרות מיליוני דולרים בבורסות ברחבי העולם. אך אותן חברות התחילו את דרכן כעסק קטן שפועל מבתיהם של המייסדים במקומות כמו חולון או עומר.

משקיעים חכמים יודעים לזהות את הפוטנציאל שבסטארטאפ, משקיעים בו מעט כסף בשלב מוקדם – ומרוויחים הרבה כסף כשהוא גדל. אבל האם השקעה בחברת סטארטאפ בהכרח תניב לכם כסף?

 

האם השקעה בחברת סטארטאפ מבטיחה רווח

אם אתם מאמינים שההייטק הישראלי הוא אווזה המטילה ביצי זהב – אנחנו כאן כדי להחזיר אתכם למציאות. כמו שיאמר לכם כל משקיע בעל ניסיון, השקעה בחברת סטארטאפ לא בהכרח תניב לכם כסף. יש כל מיני סיבות להתרסקויות של סטארטאפים. תחרות קשה, מוצר כושל או ניהול לקוי, כל אלה יכולים לגרום לכסף שהשקעתם בסטארטאפ לרדת לטמיון. אז איך להשקיע נכון בסטארטאפים?

 

איך להשקיע נכון בחברת סטארטאפ

כדי שהשקעה בחברת סטארטאפ כן תניב לכם כסף, אתם חייבים לעשות אותה כמו שצריך. ישנם לא מעט כללים בדרך להשקעה הנכונה. בטקסט הזה תוכלו לקרוא על שלושת הכללים החשובים ביותר עבור משקיעים קטנים ופרטיים לפני השקעה בסטארטאפ. את הכללים הללו ניסחנו לאחר שיחה עם המומחים של חברת מני גרופ – שיווק, יזמות, פיננסים.

 

  1. גיוסי הון קודמים

אחת הדרכים הכי טובות לדעת אם השקעה בסטארטאפ מסוים היא השקעה חכמה – היא לבדוק האם הוא כבר גייס הון בעבר, ומי השקיע בו. השקעות של חברות השקעה גדולות ומשמעותיות בשוק מהווה תעודת כבוד לכל סטארטאפ. תהיו בטוחים שאם הם הצליחו לגייס הון מקרן הון – סיכון גדולה, הם ירצו לספר לכם על זה.

 

  1. ייעוץ מבעל מקצוע

למי שלא בקיא בתחום, כל פרזנטציה נוצצת עם מושגים מפוצצים מתחום הטכנולוגיה יכולה להראות כמו סיבה מצוינת להשקיע בסטארטאפ. לכן תמיד כדאי להתייעץ לפני ההשקעה עם מישהו שמבין בתחום. בעל מקצוע בתחום ההשקעות או בתחום הטכנולוגיה יוכל לומר לכם כמה מהפרזנטציה מראה על פוטנציאל אמיתי, וכמה מתוכה הוא תוכן שיווקי.

 

  1. פיזור סיכונים

בכל אפיק השקעה, כולל השקעה בסטארטאפ, הדבר הכי חשוב הוא לבצע פיזור סיכונים. אף פעם אל תשימו את כל הכסף שלכם רק בתחום טכנולוגי מסוים. כך גם אם תטעו בהערכות שלכם, לא תפסידו את כל כספכם. כמו בעצה מספר 2, גם כאן חשוב לבצע את פיזור הסיכונים שלכם תוך קבלת עצות מבעל מקצוע שמכיר את התחום היטב.

 

סיכום

לסיכום, השקעה בסטארטאפ יכולה להיות הצלחה עצומה – או כישלון מוחץ. תחום ההייטק מלא בהזדמנויות למשקיעים בעלי חזון, והוא יכול להביא להם רווחים נאים. כדי להרוויח מהשקעה בסטארטאפ, חשוב לשמור על הכללים שהוזכרו בטקסט. אנחנו ממליצים בחום לכל משקיע להיוועץ ביועץ השקעות מקצועי.

מטבעות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ראיון עבודה
עסקים
3 דרכים לגיוס עובדים לעסק שלכם

יש לכם עסק ואתם חושבים שהגיע הזמן להעסיק עובדים. חשבתם אולי שזה יהיה הרבה יותר פשוט אבל נתקלתם בתהליך שהוא פחות מוכר לכם וקצת יותר מורכב ממה שציפיתם. במאמר הזה

אינסטלטור
טיפים פיננסים
האם תהליך איתור נזילות נכנס בתוך בדק בית

רכישה של דירה חדשה היא אירוע סופר מרגש. היא בדרך כלל כרוכה בציפייה והמתנה ממושכת של תקופה ארוכה בה חסכתם כסף וחיכיתם לרכישת הדירה. החשש בקנייה מדירה מקבלן הוא התאמת