דירה חדשה או יד 2? כך תחליטו

נכון, שוק הדיור בישראל פשוט מרגיש תלוש מהמציאות לפעמים, במיוחד כאשר דירות 2 – 3 חדרים נמכרות בעלויות של כ-2 מיליון שקלין ומעלה באזור המרכז. יחד עם זאת, נדל"ן הוא עדיין אפיק ההשקעה המניב ביותר בימינו. אם כך, מה מחליטים – דירה חדשה או יד 2?

סריקה מהרה של לוחות המודעות מגלה תוצאה ברורה – ישנן לא מעט דירות חדשות למכירה וגם דירות משומשות. אמנם מדברים לא מעט על ירידת מחירים בזמן האחרון, אבל האמת היא שהשלב הכי נכון לעשות צעד הוא כעת. כמו שאומרים, "אין זמן יותר נכון מעכשיו". בתוך כך, הנה כמה יתרונות בעת רכישה של דירה חדשה:

  • תשתיות חדשות: לא תצטרכו להתנהל בביתכם עם תשתיות חשמל, מים וגז ישנות.
  • תחושה כללית: התחושה הכללית היא טובה יותר כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן.
  • הגרלות: ניתן לנסות להירשם להגרלות בסבסוד המדינה, מה שלא אפשרי עם דירות יד 2.
  • תחזוקה מינימלית: התחזוקה הכללית של דירות מקבלן היא מינימלית, מה שמאפשר לחסוך בעלויות ולקבל שקט נפשי.
  • שווי במעמד מכירה: בעת מכירת הנכס בעתיד, השווי של דירה חדשה יהיה גבוה יותר.

 

מה לגבי הריביות? זה זמן טוב לרכוש נכס?

בשוק הנוכח בישראל ובעולם, קיימו לא מעט תנודות אשר מובילות בהשלכה ישירה לכך שהריביות מושפעות ונעשות גבוהות יותר. כמו בעולם, גם בישראל שוק הדיוק תמיד מתפתח ומשתנה, כאשר הריביות צפויות בעתיד לרדת כשם שהן עלו בשנים האחרונות.

לצורך העניין, צריך לקחת בחשבון את היכולות הפיננסיות של כל אחד ואחת. כנגזרת מכך, חלק מהאנשים יוכלו לעמוד בהחזרים חודשיים על דירה חדשה, בעוד שאחרים ירכשו דירה יד 2. בסופו של יום, הריביות מעולם לא היו מאוד נמוכות בארץ.

דירה חדשה

מתי כדאי לרכוש נכס?

לשאלת מיליון השקלים, תרתי משמע, בימינו אנשים רבים ממתינים עם רכישת נכסים. יחד עם זאת, רבים האנשים אשר מפרשים את השוק הנוכחי כשוק אשר כולל בתוכו הזדמנויות טובות. לא פעם, בזמני משבר-כלכלי בשוק יש הזדמנויות השקעה טובות, מה שכדאי לנצל לפני שהריביות יורדות או מתאזנות.

באופן כללי, הזמן הכי טוב לרכוש נכס הוא רגע לפני שמשבר כזה או אחר בא לסיומו בשוק. במילים אחרות, ייתכן שכעת זהו הזמן הכי נכון להשקיע בנכסים. זאת, בצמוד לכך שישנם יותר ויותר דיווחים על צפי ירידת הריביות במשק.

 

לא בטוחים מה לעשות? – קבלו ייעוץ נדל"ן

אנשי מקצוע בתחומי הנדל"ן תמיד אומרים ששוק הדיור, הוא אחד מהשווקים שיש בהם את אפיקי התשואה הגבוהים ביותר. יחד עם זאת, צריך לדעת כיצד לגשת לעולם זה מבלי לגרום לנזקים כלכליים. לשם כך, כדאי לקבל סיוע מאת יועצי נדל"ן.

ניתן גם לקבל סיוע מאת יועצי משכנתאות, אבל חשוב לוודא שאותם יועצים מבינים נתונים פיננסיים מהותיים לקבלת החלטות. לסיכום, היתרונות של רכישת דירה חדשה עולים על היתרונות של נכס משומש, אך כל אחד ואחת יעשו את שעולה על דעתם בהתאם לתקציבם.

דירה חדשה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מסחר ראשית
כספים וחסכונות
שיעור במסחר: מהו מדד הפחד

עבור העוסקים בסחר במניות ישנם מספר מדדים המסייעים בקבלת החלטות כגון האם לקנות או למכור מניה מסוימת, ובאיזה תזמון. מדדים נפוצים כאלה הם מדד ת"א 35, מדד שארפ, מדד הנאסד"ק