האם ניתן להיות בעל עסק לאחר הוצאה לפועל?

תהליך הוצאה לפועל בעקבות אי החזרת חוב, הלוואה או משכנתא מתנהל מול הלווה.

מה המשמעויות מבחינת בעלות על עסק והאם ניתן לקבל אישור לעצמאי לאחר הוצאה לפועל?

לקיחת הלוואות, משכנתאות ואשראי הם כלים כלכליים מאוד נפוצים בישראל. מרגע החלת הליכים אלו מחויב הלווה לעמוד בתנאי החוזה (בהתאם להליך בו בחר) ובעצם להחזיר את הכסף כל חודש או עד זמן מסוים. לצורך אכיפה קיים גוף הוצאה לפועל, בכל מקרה של פשיטת רגל מומלץ לא להתמודד לבד מול מערכת המשפט והחוק ולהיוועץ בעורך דין הוצאה לפועל.

 

הוצאה לפועל

הרבה הליכים כלכליים במדינה כפופים לגוף ההוצאה לפועל שתפקידו לאכוף החזרה של תשלומים לאחר לקיחת הלוואות בבנק, משכנתאות ואף מזונות. תפקידו של גוף זה, באישור הגורם המלווה וכמובן באישור בית משפט, לעקל נכסים ורכוש בהתאם לגובה החוב של האדם שמולו מתנהל ההליך. בהתאם למצב בהליך ניתן גם להפעיל צו עיכוב יציאה מהארץ ואף להגיע למעצר או מאסר.

המשמעות של פתיחת וקיום תיק בהוצאה לפועל הוא על ידי שליחת מכתב לאדם שמולו נפתח ההליך שמודיע תחילה על אזהרה לפני הוצאה לפועל. מרגע קבלת המכתב מתחיל הליך משפטי מול החייב אשר במסגרתו ניתן לערער ולדחות את מועד התשלום או מועד העיקול כמובן בהתאם להליך המשפטי ולהחלטות בית המשפט בנוגע לחייב.

 

עסק עצמאי

כדי לפתוח עסק עצמאי יש צורך בקבלת אישור והכרה כעוסק מורשה או עוסק פטור (שניהם תארים של בעלי עסק עצמאי) ברשות המיסים. ההחלטה להעניק אישור להיות בעל עסק עצמאי היא כתלות במילוי טפסים ובדיקת הרקע של האדם המבקש בעיקר מבחינה כלכלית.

בעיקרון אי אפשר לקבל אישור להיות בעל עסק ולהירשם כעוסק מורשה או פטור במקביל להליכים מול הוצאה לפועל או הליכים של פשיטת רגל, אך כן ניתן לפנות לבית משפט ולערער על קביעה זאת. במקרים מסוימים בית המשפט כן יכול להתיר לאדם אשר מתנהלים מולו הליכים כאלה לפתוח עסק אך הוא יהיה מחויב בהגשת יותר טפסים ודוחות והמעקב עליו יהיה הרבה יותר צמוד.

מכיוון שאכן אפשרי לפתוח עסק במקביל להליכי פשיטת רגל או הסדר חוב אפשרי גם כן לפתוח או לקבל בעלות על עסק גם לאחר שהסתיים תהליך הוצאה לפועל. גם בשלב זה הבקרה והבחינה על מנת להעניק למבקש אישור לעוסק פטור או מורשה תהיה מורכבת מהרגיל, אך אפשרית.

פתיחת עסק או קבלת בעלות על עסק במהלך או לאחר תהליך הוצאה לפועל היא אפשרית אך צמודה וכפופה להליך משפטי מסובך אשר במסגרתו על החייב להוכיח ולהציג דוחות וטפסים אשר מוכיחים שניתן לסמוך עליו מבחינה כלכלית ושהוא התאושש ויכול להחזיק מבחינה תזרימית.

 

פטיש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קופת חיסכון
השקעות
האם השקעה בחברת סטארטאפ בהכרח תניב לכם כסף

תחום ההייטק נתפס החל משנת 2020 כקטר הצמיחה של המשק הישראלי. חברות ישראליות שהונפקו בשווי של עשרות מיליוני דולרים בבורסות ברחבי העולם. אך אותן חברות התחילו את דרכן כעסק קטן

כללי
משכנתא לסגירת חובות – שאלות תשובות

מהי משכנתא לסגירת חובה? מי יכול לקבל אותה? מה הריבית? לכל השאלות הללו עונים המומחים של חברת שקוף, החברה המובילה בישראל לליווי וייעוץ משכנתאות. מהי משכנתא? משכנתא הינה הלוואה אשר

תאונת עבודה
עריכת דין
תביעה מול ביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

פעמים רבות, אנשים לא יודעים מהן הזכויות שמגיעות להם לאחר תאונת עבודה. במאמר הבא קיבצנו לכם את המידע שחשוב להכיר אם חוויתם תאונת עבודה. וכעת, אם אתם מעוניינים להגיש תביעה

תכנון פיננסי
טיפים פיננסים
במה כרוך תכנון פיננסי?

רבים האנשים כיום שפונים לתכנון פיננסי. אם זה בשל ההבנה שעל מנת להגדיל הכנסות אין ברירה אלא לפנות לאפיקים אחרים מלבד המשכורת הרגילה. ואם זה בשל הרצון להישאר מאוזנים ולמנף