מהי בעילה אסורה בהסכמה?

במדינת ישראל החוק מתייחס למילה "בעילה" כחדירה לאיבר המין הנשי. כאשר זה מגיע למושג "בעילה אסורה בהסכמה", זה כבר מסבך את הסיטואציה והופך אותה במקצת לבלתי הגיונית. עם זאת, בהחלט קיימים איסורים על בעילת נערות קטינות והחוק מתייחס בעיקר לגיל הנערה כשמדובר בבעילה אסורה, על אף שהיא נעשית בהסכמה. במאמר זה נסביר לכם מהי בעילה אסורה בהסכמה.

 

מהי בעילה אסורה בהסכמה?

במדינת ישראל קיים חוק האוסר על קיום יחסי מין שנעשה בין קטינים, לרבות קטינות. החוק כלשונו קובע כי בעילה היא למעשה החדרת איבר לאיבר המין של האישה. בעילה אסורה בהסכמה נעשית כאשר ישנה הסכמה מצד הנערה אך לנערה מלאו 14 שנים ועדיין לא הגיעה לגיל 16.

מקרה נוסף של בעילה בהסכמה הוא כאשר לנערה מלאו 16 שנים, ועדיין לא הגיעה לגיל 18, והמעשה נעשה תוך כדי ניצול יחסי מרות במסגרת העבודה, החינוך, ההשכלה או הרפואה.

בעילה בהסכמה במסגרת יחסים חבריים בין בני נוער אינה נחשבת לעבירה, וזאת בתנאי שהפרש הגילאים בים הבועל לנבעלת הוא לא יותר מ-3 שנים והנערה הינה מעל גיל 14. גם אם המעשה בוצע בהסכמה, בכל בעילה שבה הנערה מתחת לגיל 14, דין היחסים על פי החוק הוא כדין אונס.

 

מה משמעות הגיל בחוק?

החוק מגדיר ומעניק הסכמה חופשית בין יחסי מין של קטינים, וזאת במידה והם בגילאי 14-18 והפרש הגילאים עומד עד 3 שנים. על כן, בעילה אסורה בהסכמה מתייחס בעיקר לקיום יחסים בין נערה מעל גיל 14 ומתחת לגיל 18, ולאדם בגיר מעל גיל 18 או בעל הפרש של 3 שנים ויותר.

במידה והנערה טרם הגיעה לגיל 16, אין תוקף להסכמתה לקיום יחסי מין, זאת בהנחה שהנערה אינה נשואה לבועל. במקרים בהם הקטינה היא בגילאי 16 עד 18, יש משמעות להסכמתה ואם קיימת הסכמה, זו אינה בעילה אסורה בהסכמה, אלא אם כן מדובר ביחסי מרות בין תלמידה למורה או מטופלת ורופא וכן הלאה.

 

בעילה אסורה בהסכמה בין בגירים

גם אם לא מדובר בנערה שגילה מתחת לגיל 18, עדיין יכולה להיות קיימת בעילה אסורה בהסכמה, וזאת במסגרת של ניצול יחסי מרות. החוק מגדיר בעילה אסורה בהסכמה כלפי נשים מעל גיל 18 כשהיחסים המתקיימים הם במסגרות העבודה, החינוך והטיפול וכאשר מתקיימים יחסי תלות של האישה בגבר.

 

עונש על בעילה אסורה בהסכמה

החוק כיום במדינת ישראל מגדיר בעילה אסורה בהסכמה כעבירה יותר קלה מעונש, אך היא גם עבירה פלילית. החוק כולל גם קיום יחסי מין בין רופא לבין מטופלת או בין קטינה ששיקרה לגבי הגיל שלה לבין בגיר שלא ידע זאת. בגין בעילה אסורה בהסכמה ניתן לקבל עונש מקסימלי של 5 שנות מאסר.

בעילה אסורה בהסכמה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כללי
משכנתא לסגירת חובות – שאלות תשובות

מהי משכנתא לסגירת חובה? מי יכול לקבל אותה? מה הריבית? לכל השאלות הללו עונים המומחים של חברת שקוף, החברה המובילה בישראל לליווי וייעוץ משכנתאות. מהי משכנתא? משכנתא הינה הלוואה אשר