אילו מקצועות זקוקים לביטוח אחריות מקצועית

להיות בעל עסקי פרטי זה כבר לא מקרה יוצא דופן בימינו.

היום, ניתן למצוא הרבה בעלי מקצוע שנותנים שירות מקצועי מעבר לשעות עבודתם במשרד או אף מחליטים לפתוח משרד עצמאי משלהם.

עסק פרטי זה כבר שחקן חשוב, הוא אחראי לשם טוב, למתן של שירות איכותי ותקין, לעובדים שנמצאים תחת מעסיק ולקשרים כלכליים במשק ולכן עליו למזער ככל האפשר את האופציה שיפגע.

 

מהו ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח המאפשר לבעלי עסק עצמאי ובתוכם בעלי מקצועות חופשיים לבצע את עבודתם ותפקידים מבלי לחשוש שפעולה שביצעו מתוקף תפקידם תהווה עילה לתביעה מצד הלקוחות באשר לאופן ביצוע השירות או הפעולה, איכותה ונזקים שעלולים להיווצר תוך כדי או לאחר סיום מתן השירות או העבודה. למעשה, זהו הסכם חשוב המהווה כלי עזר במתן שירות יעיל ללא טרדות.

 

מקצועות המחייבים ביטוח אחריות מקצועית

כפי שנאמר לעיל עסקים עצמאיים אשר פועלים באופן פרטי ללא מסגרת מוסדרת צריכים לרכוש ביטוח שכזה. ביניהם ניתן למנות מקצועות כמו רופאים (הפועלים במסגרת פרטית ולא בתוך בתי חולים או קופות), עורכי דין כמובן, אדריכלים, רואי חשבון, מהנדסים, מאמני כושר וכו'. הצורך העולה הוא שבעלי מקצועות אלו יוכלו להקדיש את מיטב זמנם ואת הידע שרכשו כשהם מבצעים את השירות ללא חשש, ויתרכזו בפעילותם כשהם מוגנים ובטוחים מפני בעיות שעלולות לצוץ.

 

מי מציע שירותים כאלו?

מי שיכול לבוא בתביעה כלפי בעלי עסקים אלו הם לקוחות, צד ג' או גוף משפטי. במידה והוגשה תביעה שכזאת ביטוח אחריות מקצועית מאפשר בתוקף הזמן שבה חלה תקופת הביטוח כיסוי כנגד תביעות אשר בוצעו בהם מעשים רשלניים. מי שמציע את השירותים האלו הן חברות ביטוח אשר מציעות כיסוי בגין טעות, השמטה או רשלנות שנעשו בתום לב. הביטוח מחייב השתתפות עצמית מצד בעל העסק וכן פרמיה עבור חברות הביטוח, דבר שמניב להן רווח בטווח הארוך.

 

עלויות

לכל סוג ביטוח אחריות מקצועית מחיר משלו, כאשר הוא משתנה בתאם לסוג הפוליסה ולסוג המקצוע של בעל העסק. כך למשל ביטוח של מהנדס בניין צפוי להיות גבוה בלפחות 20% מביטוח של מהנדס חשמל, בהתאם לכך שרמת הסיכון של כל אחד מהם שונה מאוד . כמו כן גם הפעילות העסקית של בעל העסק נמדדת במתן מחיר הפוליסה, ככל שיעמיד מחזור כספי גבוה יותר כך יעלה מחירה.

לסיכום, כפי שכל שכיר מקפיד לשמור על שמו הטוב ועל איכותו במקום העבודה שלו, כך גם כל בעל עסק צריך לנהוג. בשונה משכיר עליו לבטח ולהגן על מקור פרנסתו על ידי כיסויים מותאמים וצפיית בעיות מראש. ביטוח אחריות מקצועית הוא נדבך חשוב בהגנה על עסק מקצועי ורכישתו תוכל להבטיח הגנה מפני תביעה לא רצויה ומפני פגיעה בשמו הטוב שרכש העצמאי לאורך כל תקופת פעילותו.

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מכרז מחיר לשוכר
כללי
מה הם התנאים למכרז המחיר למשתכן?

כמעט בלתי לקנות דירה בישראל של 2023 ולצערנו לא מדובר בעניין שיגש עבורנו. לכן הוקם פרויקט המחיר למשתכן כבר בתחילת שנות ה2000. המחיר למשתכן היא שיטה למכירת קרקע המיועדת לבניית

כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023
שוק ההון
כל מה שצריך לדעת על מניית מייקרוסופט ב- 2023

מיקרוסופט הינה החברה הציבורית השלישית בגודלה בעולם לפי שווי שוק, לא הייתה חסינה מתקופת הירידה והאינפלציה שהגדירה את שוק המניות של 2022. מניית החברה איבדה מעל 28% בשנה עד היום