אתם מסורבי משכנתא? זה לא סוף המשחק!

רבים חולמים על בית משלהם, אך נאלצים להתמודד עם סירוב מצד הבנקים בבקשתם למשכנתא. סירוב כזה יכול להרגיש כמו מכה ניצחת, אך חשוב לדעת שיש אלטרנטיבות. ישנם עדיין צעדים שאפשר לנקוט כדי להגשים בסופו של דבר את החלום על רכישת בית. במאמר זה נעסוק באפשרויות השונות

 

מדוע נתקלים בסירוב משכנתא?

ראשית, חשוב להבין מדוע אנשים מסוימים נחשבים מסורבי משכנתא. לעיתים הסיבות קשורות למצבו הפיננסי של מבקש המשכנתא – הכנסה נמוכה מדי, חובות גבוהים, היסטוריית אשראי לא טובה וכדומה. אולם במקרים רבים הסירוב נובע מסיבות שניתנות לתיקון, כגון חוסר ניסיון ברכישת נכסים, העדר בטחונות מספיקים וכו'.

על כן, חשוב שלא להיבהל או לאבד תקווה. ישנה דרך להתגבר על המכשולים ולהגיע בסופו של דבר לאישור המשכנתא המיוחלת.

נתקלים במשכנתא

התייעצות עם יועץ משכנתאות

הצעד הראשון אותו כדאי לנקוט הוא התייעצות עם יועץ משכנתאות. יועץ כזה יכול לסקור את מצבו הפיננסי של מבקש המשכנתא, לאתר את הסיבות לסירוב ולהציע פתרונות יצירתיים להתגבר על החסמים. למשל, אם יש בעיה של הכנסה נמוכה מדי, ניתן לשקול שילוב של ערבים.

אם מדובר בחובות גבוהים, אפשר לנסות ולסדר אותם או להמיר אותם בהלוואה אחרת. ואם חסר ניסיון קודם ברכישת נדל"ן, הפתרון יכול להיות פנייה לבנק אחר והתחייבות לצבור ניסיון חיובי בתקופה הקרובה.

 

משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית היא אפשרות חלופית למימון שבדרך כלל מוצע על ידי חברות משכנתא פרטיות או גופים מוסדיים. הרעיון הוא להציע הלוואות משכנתא גם לאנשים שנתקלים בסירוב מצד הבנקים. התנאים במשכנתא חוץ בנקאית בדרך כלל פחות טובים בהשוואה לבנקים – ריביות גבוהות יותר, דרישות ביטחונות גבוהות יותר, מגבלות ותנאים נוספים.

אך בכל זאת זו אפשרות להגשמת חלום רכישת הדירה עבור מי שלא הצליח בבנקים. עם זאת חשוב לפעול בזהירות ולהיעזר בייעוץ מקצועי כמו המרכז להבראה פיננסית על מנת לוודא שאכן מקבלים תנאים סבירים ולא חותמים על עסקה בלתי כדאית כלכלית. ישנם גופים רציניים, אך גם כאלה שרוצים לנצל את מצוקת מבקש המשכנתא.

 

מציאת שותפים לדרך

אפשרות אחרת היא לשלב ערבים ושותפים נוספים בבקשת המשכנתא. לשם כך ניתן לפנות לבני משפחה המוכנים לסייע, חברים קרובים או אף משקיעים מעוניינים בפרויקט. הרעיון הוא שככל שיתווספו אנשים נוספים אשר מחזקים את בקשת המשכנתא באמצעות הכנסתם, נכסיהם או חסכונם, כך תגדל הסבירות לקבלת אישור חיובי.

 

חיפוש אחר בנקים אחרים

גם אם נתקלים בסירוב מצד בנק אחד, אין זה אומר שכל הדלתות ננעלו. תמיד אפשר לפנות לבנקים אחרים ולנסות שוב מחדש. כדאי למקד את החיפוש בבנקים קטנים יותר, כאלה המתמחים במשכנתאות או בנקים שידועים כגמישים יותר בתנאי האישור. עם המלצה של יועץ משכנתאות מנוסה ניתן למצוא בנקים שיסכימו להעניק הלוואה למרות הסירוב הראשוני.

 

עיקשות והתמדה הם המפתח להשגת המטרה

גם אם התהליך דורש זמן ומאמץ לא מועטים, חשוב לא לוותר ולהתמיד בניסיונות עד להשגת מטרת המשכנתא. יש לפעול בשיטתיות, צעד אחר  צעד, תוך יישום ההמלצות של יועץ המשכנתאות המלווה. עם עיקשות והתמדה, תוך כדי טיפול בחסמים וחיזוק הפרופיל האישי, ניתן בהחלט להגיע בסופו של דבר לאותו אישור משכנתא מיוחל. גם אם יידרשו מספר ניסיונות חוזרים בבנקים שונים, לעולם אסור לוותר על החלום רק בגלל קשיים או עיכובים זמניים.

סירב לקבל משכנתא

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
חדר ישיבות
נדל"ן
3 דברים חשובים לפני השכרת משרדים לעסק

החלטתם שאתם רוצים לשכור משרדים שמהם תוכלו לנהל את העסק שלכם? הגדלתם את היקף העבודה ויש לכם גם יותר עובדים? אם כך, אפשר להבין מדוע אתם מבולבלים ומדוע אתם זקוקים

נדל"ן
נדל"ן
כיצד לזהות הזדמנות משתלמת להשקעה בנדל"ן

בשנים האחרונות שעברו בגל כמות האירועים הדרמטיים בישראל ובעולם, שוק הנדל״ן עלה בקפיצה מאוד גבוהה של מעל לעשרה אחוזים. והפך את הנדל״ן למבוקש וידידותי לאלו שמחפשים השקעות בנכסים שונים. בגלל

איש משפט
עריכת דין
כמה עולה ייעוץ של עורך דין תעבורה עם ניסיון

בישראל, דיני תעבורה מסווגים בקטגוריה של המשפט הפלילי ולפיכך, אנשים אשר נמצאים אשמים בביצוע עבירות תעבורה, לרוב נענשים בסקציות שונות וביניהם: קנסות כספיים, פסילת רישיון הנהיגה שברשותם, מאסר על תנאי,

סטטיסטיקה
טיפים פיננסים
כיצד בוחרים יועץ עסקי?

בחירה של ייעוץ עסקי זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך מכם היכרות עם השלבים הנחוצים. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים את היועץ העסקי המתאים לכם ביותר,