אילו תשלומים אסור להטיל על שוכר

אתם חושבים להתחיל להשקיע בנדל"ן ולחפש דירה שתוכלו להשכיר לאנשים אחרים? אם כך, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת בנושא, שכן גם בתחום השכירות יש בישראל חוקים ברורים שאתם חייבים להיות מודעים להם.

 

לא עבור כל דבר השוכר צריך לשלם

זה אומנם נכון שאם אדם שוכר מכם נכס הוא צריך לשלם על כך ולשאת בכל החשבונות השונים. עם זאת, יש לא מעט תשלומים שהחוק אוסר עליכם לגבות, כמו לדוגמא: תשלום עבור ביטוח הדירה. אומנם מישהו אחר משתמש בנכס, אך בסופו של דבר זה הנכס שלכם ולכן אתם היחידים שצריכים לשאת בתשלום עבור הביטוח. בנוסף, כל תשלום שמטרתו השבחה של מתקן קבוע המשרת את הדירה לא ישולם על ידי השוכר אלא על ידי בעל הנכס.

בית למכירה

איך תמצאו נכס שכדאי להשקיע בו?

מעבר לכך שאתם צריכים לדעת מה צפוי לכם מבחינת התשלומים שהשוכר יהיה חייב לשלם, נשאלה השאלה כמובן: איך בוחרים את הנכס הנכון והטוב ביותר להשקעה? אם חשבתם לרגע לחפש את הנכס שלכם לבד, אנחנו מציעים לכם לעצור ולחשוב שוב. בסופו של דבר אין תחליף לשירותיו של מתווך בהרצליה כי בעזרת מתווך מקצועי תוכלו למצוא את הנכס המתאים לכם הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם. אומנם יש כמובן עמלות שצריך לשלם למתווכים, אך כדאי לדעת גם לא מעט נכסים שנמצאים בבלעדיות של משרדי תיווך כאלה ואחרים. לכן, אם חשוב לכם לאתר כמה שיותר מהר את הנכס שבו אתם רוצים להשקיע ואם אתם לא רוצים לבזבז זמן יקר על הנושא, למה שלא תחפשו לכם מתווכים מקצועיים עוד היום?

כיצד בוחרים מתווך מקצועי שיעזור לכם למצוא נכס להשקעה?

זו לא שאלה פשוטה, כי אם יש משהו בטוח, זה שלא חסרים בישראל מתווכים ואנשי מקצוע שעוסקים בנדל"ן. עם זאת, ממש כפי שלא הייתם בוחרים לכם ככה סתם מתכנן פיננסי שיעזור לכם להבין כמה כסף יש לכם לנושא ההשקעה, כך גם לא כדאי לבחור מתווך בלי שאתם בודקים אודותיו פרטים שונים. בדקו, לדוגמא, האם אנשי המקצוע שאתם פונים אליהם מגיעים עם ניסיון רב? האם הם מכירים את חוק התיווך בישראל על רבדיו השונים? האם מדובר על מתווכים מומלצים? בנוסף, חשוב גם להבין כמה עמלה אתם עומדים לשלם. להיכנס לעולם הנדל"ן בתור משקיעים זה צעד שרובנו לא עושים בכל יום. לכן, מעבר לכל ההתרגשות, חשוב מאוד גם להכיר את החוק ולהבין על מה השוכרים כן יצטרכו לשלם לכם ומה בכל זאת נשאר תחת האחריות שלכם מבחינת התשלומים. כמו כן, כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לצאת מרוצים מהעניין חשוב לבחור מתווך שיעזור לכם בצורה מקצועית לכל אורך הדרך, ויפה שעה אחת קודם.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דרכון
יעוץ וטיפים
מתי תיסגר האופציה להוצאת דרכון פורטוגלי

אופציית הדרכון הפורטוגלי מעניינת ישראלים רבים, מדובר באפשרות מעשית וריאלית למדי להוצאת דרכון זר שיכול להיות שימושי למטרות, המדיניות העדכנית של פורטוגל לאו דווקא תישאר בשנים הקרובות, ובקרב מומחים בנושא

לחיצת יד
השקעות
5 דרכים לגייס משקיעים לסטארטאפ

בידכם רעיון טוב, אתם בטוחים כי מדובר בדבר הגדול הבא, וברצונכם להקים חברת סטארטאפ? על מנת שתוכלו להפוך את הרעיון שלכם למציאות, בפניכם דרך ארוכה הכוללת מספר שלבים. אחת מהן,