איך לדאוג שהביטוח ישלם את מה שמגיע על נזקי גוף?

נזקים אשר נגרמים בעקבות מעורבות בתאונת דרכים מעניקים למעורבים זכאות לפיצויים כספיים מחברת הביטוח של הרכב התובע. מה בעצם עליכם לעשות כדי לקבל את מה שמגיע לכם על נזקים גופניים בעקבות תאונה?

מדינת ישראל מחייבת כל אדם מעל גיל 18 (למעט יוצאים מן הכלל) לשלם בכל חודש תשלום לביטוח לאומי אשר כולל בתוכו גם ביטוח בריאות. תשלום זה מעניק למבוטחים סל שירותים רפואיים בסיסי אשר מוענק על ידי קופת החולים בם הם מבוטחים, כמובן שלפי בחירתם. נוסף על ביטוח בסיסי זה ניתן לרכוש ביטוחים פרטיים אצל חברות ביטוח גדולות וקטנות כאחד, כך שבמידה ויהיה נזק לרכוש או לגוף האדם הביטוח יפצה את האדם בכסף בהתאם לנזק. במקרה של נזק לגוף יש לתבוע את הביטוח בנושא זה ומומלץ להיעזר בעורך דין לנזקי גוף אשר ילווה את התהליך במקצועיות וביעילות.

 

ביטוח נזקי גוף

הכוונה בנזקי גוף היא נזקים גופניים כתוצאה מפגיעה במהלך תאונת דרכים הן כאשר האדם בתוך רכב או על כלי תחבורה אחר כדוגמת אופניים והן בתור הולך רגל. במדינת ישראל כל אדם אשר קונה רכב מחויב לשלם גם על ביטוח רכב – בסיסי או מתקדם לבחירתו. התשלום לביטוח רכב הוא ביטוח חודשי אשר מטרתו לכסות הוצאות בגין נזקים עתידיים אשר קשורים לתאונות דרכים שיחווה המבוטח או שיהיה מעורב בהן בתוך הרכב שעבורו נקנה הביטוח.

 

תביעת הביטוח

על מנת לקבל את הכסף והפיצויים שמגיעים בעקבות נזקים גופניים שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים יש לתבוע את הביטוח. תביעת הביטוח היא של הרכב הפוגע, כלומר במידה והולך רגל נפגע מרכב, הולך הרגל תובע את הביטוח של הרכב הפוגע גם אם זה אינו הביטוח שלו.

הליך התביעה מתחיל בהגשתה של התביעה לחברת הביטוח. ברוב חברות הביטוח יש להגיש טופס אשר בו מפרטים את פרטי התאונה ומודיעים שקרתה. מרגע זה מתחיל הליך משפטי אשר מטרתו לקבוע את גובה הפיצוי וגם כן לשפוט בעניין האשם בתאונה. גם אם יפסק שהנהג אשם בתאונה אין זה משפיע על הפיצויים שיקבל, והוא עדיין זכאי לתשלום מהביטוח אשר מכסה עלויות על נזקי הגוף שחווה.

הליך התביעה מצריך הגשת טפסים רבים לפי בקשת חברת הביטוח הרלוונטית. לרוב מדובר ברישיונות, דוחות מהאירוע כגון דוחות משטרה ומד"א, תיעודים רפואיים על מצב המעורבים בתאונה וכן, דיווחים מביטוח לאומי במקרה ובעקבות התאונה ניתנו למישהו מהמעורבים אחוזי נכות.

נזקי גוף בעקבות מעורבות בתאונות דרכים מקנים פיצויים מביטוח הרכב אשר היה מעורב בתאונה. על מנת לקבל את מה שמגיע למעורבים בתאונה יש להתחיל בהליך תביעה לביטוח הרלוונטי על ידי הודעה על התאונה והמשך תביעה מול הביטוח.

 

שעון ומטבעות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לעבוד נכון ביום שני
עסקים
5 טריקים לעבודה נכונה עם מערכת מאנדיי

יעילות ופרודוקטיביות הם מרכיבים חיוניים בסביבת העבודה המהירה של ימינו. כדי לעמוד בדרישות של ניהול פרויקטים וצוותים בצורה יעילה, אנשי מקצוע מסתמכים לרוב על כלים לניהול פרויקטים. כלי פופולרי אחד

קניית נכס
משכנתאות
יתרונות וחסרונות של משכנתא חוץ בנקאית

החל משנת 1989, הותר לחברות הביטוח ולחברות נוספות לתת הלוואות בתמורה לשעבוד נכסים. דבר זה נקרא הלוואת משכנתא חוץ בנקאית. הלוואה זו ניתנת ע"י גופים שאינם נקראים "בנק". גופים אלה

צינור מרכזי
טיפים
האם תיקון ניאגרה סמויה תעלה את שווי הנכס שלכם?

ניאגרות סמויות משדרגות את המראה הכללי של חדר השירותים והרחצה,ומשום כך הן מהוות מוקד משיכה אטרקטיבי בעבור קונים פוטנציאלים. כל הפרטים אודות תיקון ניאגרה סמויה אשר תעלה את שווי הנכס