אילו נתונים אתם צריכים לדעת כאשר אתם עושים את ניהול ההוצאות בעסק שלכם?

כל עסק בנוי בסופו של דבר על ההכנסות וההוצאות שלו. כך הוא בעצם מגלה בסוף כל חודש מה הרווח שעשה. עסק לא רווחי הוא עסק לא משתלם, וסביר שלא יחזיק לאורך זמן, לא אם שיטת ניהול ההוצאות לא תשתנה. ישנם מספר נתונים שחשוב להכיר בנוגע לניהול ההוצאות של העסק, ונציין אותם במאמר זה.

 

חשיבות ניהול הוצאות

דמיינו לעצמכם עסק מרשים שמצליח לייצר הכנסות של 7 מיליון שקלים בשנה. עד כאן מרשים. אך מה בנוגע לעובדה שההוצאות שלו עומדות על 6 מיליון שקלים בשנה? פחות מרשים. אמת המידה של הצלחת העסק היא שורת הרווח, ואם ההוצאות הן בגובה ההכנסות, העסק לא הופך לרווחי ועלול לקרוס. ניהול הוצאות עסק עשוי להיות הגורם שעליו העסק יקום או ייפול, פשוטו כמשמעו.

 

סוגי הוצאות בעסק

לכל עסק יהיו הוצאות משלו, בהתאם לגודלו, לצרכיו, לשירותים שהוא מספק ולמוצרים שהוא מוכר ללקוחותיו. להוצאות אלו תהיה השפעה ישירה על תזרים המזומנים של העסק. ישנם שני סוגים של הוצאות אפשריות לעסק שלכם:

  • הוצאות קבועות- הכוונה להוצאות החודשיות שהעסק מחויב להן בתשלום קבוע, ללא קשר להיקף העבודה או להכנסות החודשיות הרלוונטיות. מדובר בהוצאות כמו שכירות במשרדים, דמי ארנונה, הוצאות תקשורת כמו קווי סלולר וקווים נייחים, משכורות העובדים וכן הלאה. מעצם היותן קבועות קל יותר לעקוב אחריהן ולהבין את השפעתן על תזרים המזומנים של החברה או העסק.
  • הוצאות משתנות- אלו הוצאות המשתנות בהתאם לצרכי החברה, והן נעות על מנעד רחב החל מהריהוט הקבוע והציוד האלקטרוני של העסק, בדרך כלל הוצאה חד פעמית, ועד חומרי גלם מספקים אותם אתם צריכים באופן קבוע לצורך ייצור המוצרים שלכם. מתוקף העובדה כי הן הוצאות משתנות, קשה יותר לעקוב אחר השפעתן שכן הן יכולות להיות גבוהות או נמוכות, תלוי באותו חודש נתון. חלק מההוצאות הן הכרחיות לפעילות השוטפת של העסק, וניתן לקבל עליהן החזר מס כי הן הוצאות מוכרות. במקרים אחרים, שווה לשקול קיזוז הוצאות כדי לסייע להגדיל את הרווח של העסק.

 

ניהול הוצאות דיגיטלי

העולם הדיגיטלי מציע שלל פתרונות עבור עסקים קטנים הזקוקים לתיעוד הוצאות מסודר. תוכנות הנהלת חשבונות דיגיטלית ובפרט ניהול הוצאות ממוחשב, עשוי לעזור בעיקר לעסקים קטנים ועוסקים פטורים שמנהלים את ענייניהם בעצמם וצריכים להישאר עם יד על הדופק בנוגע לניהול ההוצאות של העסק שלהם. תיעוד מלא בענן מאובטח של כל ההוצאות מאפשר מעקב נוח אחר ההוצאות ובחינת הנחיצות שלהם תוך כדי תנועה. ניהול הוצאות הוא קריטי לרווחיותו של העסק. ניהול הוצאות דיגיטלי עשויה לעזור לעסקים קטנים כגדולים, החל מעוסקים פטורים ועצמאיים שמתפקדים כעסק של איש אחד ועד חברות גדולות עם מחלקת ניהול כספים.

תוכנת הנהלת חשבונות דיגיטלית

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
בית ומפתחות
טיפים פיננסים
איך לעשות בדיקה מקיפה על חברת בנייה רצינית

בדיקת חברת בנייה לפני קניית דירה הינה מהלך חשוב ביותר וכדאי לברר באיזה קבלן מדובר, האם הוא מקצועי מספיק והאם יעמוד בתאריך מסירת הדירה כמובטח. ככלל, בכל נושא רכישה של

חדר
כללי
חללי עבודה לעסקים קטנים

בעלי עסק קטן? מחפשים משרדים או עמדות עבודה בתנאים גמישים ובמחיר הוגן? כעת אתם יכולים להפסיק לחפש. חלל עבודה משותף הוא הפתרון המושלם עבורכם. אם אתם עדיין מתלבטים, הנה כל

כספים אבודים והר הכסף
כללי
הר הכסף יוביל אתכם אל הכספים האבודים שלכם

איתור כספים אבודים זה נשמע כמו משהו לא הגיוני בכלל, כי הרי כולנו כל כך מחוברים לכסף שלנו! אנחנו עובדים קשה כדי להרוויח אותו, פותחים אינספור תוכניות חיסכון ולפעמים אפילו

סלון של בית
טיפים חמים במשכנתא
משכנתא בלון – שווה להכיר את האופציה הזאת

כבר הרבה חודשים אתם מדברים אחד עם השנייה על כך שהדירה שלכם קטנה מידי? או על כך שהייתם רוצים לעבור לבית רחב ידיים שנמצא בשכונה אחרת? אם כך, ברור מדוע